Ačkoliv technické parametry chytrých telefonů jsou čím dál lepší, všichni nemají peníze na to, aby si koupili nadupané přístroje s „nekonečnou“ pamětí. Navíc aplikace zápasí o prostor s fotografiemi a videozáznamy, které si majitelé telefonů pořizují. Navzdory všem novinkám a vychytávkám je tedy při vývoji aplikace nutné myslet na to, jak velká bude a kolik spotřebuje paměti při svém provozu.
Právě užírání velkého prostoru v paměti telefonu je pro 46 procent lidí hlavním důvodem, proč aplikaci smažou. Zjistil to průzkum Ipsosu pro Google z října loňského roku, ve kterém odpovídali američtí uživatelé ve věku od 16 do 64 let. „Nicméně lidé jsou ochotni dát vaší aplikaci druhou šanci, pokud v tomto směru uděláte podstatné změny,“ připouští závěry průzkumu.
Druhým nejčastějším důvodem pro odinstalování jsou „technické problémy“, tedy když aplikace padá a chová se nepředvídatelně. 32 procent lidí aplikaci smaže, pokud je v ní neúnosná míra reklam. 22 procentům reklamy nevadí, pokud nepřekážejí při ovládání.
Rozhoduje doporučení přátel
Průzkum se zajímal i o opačnou stránku věci, tedy jak se lidé o nových aplikacích dozvídají a co je přiměje k tomu, aby si je nainstalovali. Pro 51 procent uživatelů je rozhodujícím motivem, že konkrétní program používá i někdo z rodiny nebo přátel. Ale hned na druhém místě je náhodné brouzdání po repozitářích aplikací (tedy službách Google Play a Appstore), takto se k novým aplikacím dostává 48 procent lidí. 34 procent lidí v repozitářích reaguje na sekci Doporučujeme a testují aplikace, které by je mohly zaujmout.
Pro ty, kteří „naslepo“ procházejí katalogy aplikací a rozhlížejí se, co by se jim mohlo hodit, je nejdůležitější cena. Jako prioritní faktor ji uvedlo 85 procent uživatelů, ale hned na druhém místě jsou nároky na soukromí uživatele a bezpečnost informací (84 procent). Třetí nejčastější faktor je, jak často by zájemce aplikaci používal, a u 71 procent lidí rozhoduje kvalitní popis, který je přesvědčí, aby aplikaci dali šanci.
Recenze ostatních uživatelů čte 61 procent lidí, 60 procent sleduje i hvězdičkové hodnocení.
Pokud se uživatelé rozhodnou zaplatit za aplikaci, je pro 35 procent z nich rozhodujícím momentem, že prémiová verze má něco navíc oproti bezplatné. Třetina lidí zaplatí kvůli tomu, aby se jim neukazovaly reklamy. A 31 procent zaplatí, když jim nezbývá nic jiného, protože nenašli aplikaci, která by to samé nabízela zadarmo.
Průměrný (americký) uživatel má ve svém chytrém telefonu 35 aplikací, ovšem 19 procent respondentů má dokonce přes 50 aplikací.
Nevyvíjejte monstra, která lidem zahltí telefony. Buďte ohleduplní.
Foto: Pixabay