V triumf poradenské společnosti KPMG se v kulturním centru Pražská křižovatka změnil slavnostní galavečer čtvrtého ročníku soutěže Fénix content marketing. Tým marketingového ředitele Romana Maca získal první místa v kategoriích B2B i B2E časopisů, třetí místo za newsletter i zvláštní ocenění České marketingové společnosti.
KPMG si vystačí sama
V kategorii B2B časopisů zvítězil opět se svým oceňovaným magazínem Marwick, segment časopisů sloužících ke komunikaci se zaměstnanci vyhrál s interním magazínem Echo. Zvláštní ocenění dostal za jednorázový projekt Investment in the Czech Republic. Všechny zmíněné projekty – včetně třetím místem oceněného newsletteru Daňovky.cz – si přitom KPMG realizuje svépomocí.
„Marwick je skvělou ukázkou toho, když firma sama sebe upozadí a nabídne skutečný obsah, který čtenáře zajímá,“ pochválil práci KPMG Martin Frýdl z agentury AC&C Public Relations, která přebírala cenu za první místo v kategorii jednorázových publikací.
Co do počtu ocenění se KPMG vyrovnala jen agentura Konektor Social. Ta však získala tři třetí místa a zvláštní ocenění za design.
A není v tom sama
Kategorii B2C časopisů vyhrál internetový obchod s módou Zoot. Vítězem kategorie státní správy a veřejné sféry se opět stal magazín Statistika & My, který vydává Český statistický úřad. V letošním Fénixu bylo vůbec oceněno hodně projektů, které si firmy dělaly pouze svépomocí, bez přispění externích agentur.
Nejlepší firemní kalendář vydala pod názvem Artist Odyssey – Drawetc. 2017 společnost Presco Group. Nejlepší katalog připravila ve spolupráci s designérským studiem Okolo pro svou mezinárodní obalovou soutěž Mladý obal nezisková organizace Czechdesign.cz.
Hned dvě první místa za „knihy“
V kategorii jednorázových tištěných publikací byla jako v jediné udělena dvě první místa. Získaly je projekt 2036, který ke 20. výročí společnosti T-Mobile navrhla a připravila agentura AC&C PR, a výpravná publikace Bublinky výrobce vířivek USSPA.
Agentura AC&C PR požádala popekonoma Tomáše Sedláčka, aby k 20. výročí jejího klienta T-Mobilu připravil se známými osobnostmi knihu esejí na téma Jak budeme žít za 20 let. A výsledek nemá podobu nějaké brožury, ale skutečné knihy.
Publikaci Bublinky vydává rodinný výrobce vířivek USSPA už od roku 2002. Obálka aktuálního vydání připomíná designové ocenění Red Dot. Minimalistická titulní strana na sobě proto nenese nic než červený puntík, po jejím rozložení se objeví i klopy se čtyřmi kruhovými výřezy určenými pro prsty. Ze 124stránkového magazínu se tak stane designová taška.
V segmentu webových stránek vyhrál Tchiboblog.cz, který pro Tchibo Praha připravila agentura Vice. Jako nejlepší facebookový projekt označila odborná porota soutěže kampaň Nemusíš značky Ria, kterou pro společnost Hartmann-Rico připravila agentura Symbio Digital. Komunikaci na YouTube podle ní nejlépe zvládl vlastními silami e-shop Footshop. Kategorii neziskovek vyhrál čtvrtletník pro dětské domovy Zámeček stejnojmenného sdružení pod vedením šéfredaktora Lukáše Kotlára.
Strategickou cenu dostala data
Jednu z nejdůležitějších cen, ocenění za nejlepší contentmarketingovou strategii, dostal dlouhodobý projekt Česko v datech, který pro SAS Institute a Deloitte ČR připravuje agentura Dark Side. „Je vidět, že skutečně dobrý nápad je udržitelný dlouhodobě,“ řekla k projektu, který ceny sbíral už loni, Kateřina Borovanská, majitelka pořádající agentury Freya.
V kategorii newsletterů nebylo první místo uděleno. Porota ale udělila ještě tři další zvláštní ocenění. Za design magazínu Boutiq, který pro advokátní kancelář Polverini Strnad připravuje agentura Konektor Social, a za fotografický obsah magazínu Forum Univerzity Karlovy. A titul nejlepšího klienta dostala společnost Makro Cash & Carry, pro kterou její agentura Salt & Pepper Agency jen do konce dubna letošního roku realizovala na čtyři desítky projektů.
Galavečer čtvrtého ročníku soutěže proběhl v podmanivém prostředí kulturního centra Pražská křižovatka v kostele sv. Anny.
Foto: Lukáš Bíba
Nejvíce ocenění si odnesl tým marketingového ředitele společnosti KPMG Romana Maca.
Foto: Matej Slávik
Prestižní cenu za dlouhodobou contentmarketingovou strategii dostal projekt agentury Dark Side Česko v datech.
Foto: Matej Slávik