Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Mobilní weby ustupují aplikacím

Dvě a půl hodiny denně bude letos průměrný majitel chytrého telefonu trávit používáním různých aplikací. Předpovídá to studie renomované společnosti eMarketer. V americkém prostředí to znamená, že aplikace budou tvořit zhruba pětinu denního času vyhrazeného na konzumaci médií.

Náskok aplikací před klasickým pročítáním webu v mobilním prohlížeči je dramatický. Mobilním stránkám věnují uživatelé jen 26 minut svého času denně. eMarketer předpovídá, že během dvou let tato hodnota naroste sotva o minutu, zatímco používání aplikací stoupne až na dvě a tři čtvrtě hodiny denně.

„Aplikace je rychlá zkratka k cíli umístěná hned na hlavní obrazovce telefonu. Navíc je její používání zpravidla plynulejší a rychlejší než procházení mobilního webu,“ okomentovala chování uživatelů hlavní analytička eMarketeru Cathy Boyleová.

Reklama
MMcite

Nejžádanější aplikace se dělí v zásadě do pěti kategorií. Tvoří je aplikace na poslech audií (včetně audioknih), aplikace na sledování videa (včetně videoték), hry, messengery a nástroje pro sociální sítě (ať už jsou to jejich nativní aplikace, nebo odvozené programy například na vytváření koláží pro Instagram).

Pětice nejpoužívanějších mobilních aplikací není překvapivá: Facebook, Facebook Messenger, YouTube, mapy od Googlu a samotné hledání na Googlu. Dominance Facebooku vynikne ještě víc při srovnání s jinými sociálními sítěmi. Podle údajů comScore připadalo na Zuckerbergovu síť 66 procent veškerého času stráveného s aplikacemi na sociální sítě. S tím je srovnatelná jen pozice YouTube ve video segmentu, kde si uzmulo 68 procent aplikačního času. 

Reklama
Know
Reklama
MMcite
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu