Dvě a půl hodiny denně bude letos průměrný majitel chytrého telefonu trávit používáním různých aplikací. Předpovídá to studie renomované společnosti eMarketer. V americkém prostředí to znamená, že aplikace budou tvořit zhruba pětinu denního času vyhrazeného na konzumaci médií.
Náskok aplikací před klasickým pročítáním webu v mobilním prohlížeči je dramatický. Mobilním stránkám věnují uživatelé jen 26 minut svého času denně. eMarketer předpovídá, že během dvou let tato hodnota naroste sotva o minutu, zatímco používání aplikací stoupne až na dvě a tři čtvrtě hodiny denně.
„Aplikace je rychlá zkratka k cíli umístěná hned na hlavní obrazovce telefonu. Navíc je její používání zpravidla plynulejší a rychlejší než procházení mobilního webu,“ okomentovala chování uživatelů hlavní analytička eMarketeru Cathy Boyleová.
Nejžádanější aplikace se dělí v zásadě do pěti kategorií. Tvoří je aplikace na poslech audií (včetně audioknih), aplikace na sledování videa (včetně videoték), hry, messengery a nástroje pro sociální sítě (ať už jsou to jejich nativní aplikace, nebo odvozené programy například na vytváření koláží pro Instagram).
Pětice nejpoužívanějších mobilních aplikací není překvapivá: Facebook, Facebook Messenger, YouTube, mapy od Googlu a samotné hledání na Googlu. Dominance Facebooku vynikne ještě víc při srovnání s jinými sociálními sítěmi. Podle údajů comScore připadalo na Zuckerbergovu síť 66 procent veškerého času stráveného s aplikacemi na sociální sítě. S tím je srovnatelná jen pozice YouTube ve video segmentu, kde si uzmulo 68 procent aplikačního času.