Tento týden pokračujeme v našem seriálu o on-line reklamě. V minulých článcích jsme už probrali vnímání on-line reklamy obecně i některých formátů, důvody pro klikání na reklamu. Dnes se podíváme na často probírané téma, a to blokování reklamy. V našem on-line výzkumu více než polovina respondentů deklarovala, že nástroje na blokování reklamy nepoužívají na žádném svém zařízení. Pokud na některém zařízení blokování reklamy používají, jsou to nejčastěji notebooky a stolní počítače, kde jeden z pěti (na stolních počítačích) a tři z deseti (na přenosných počítačích) udávají, že reklamu blokují. Zatímco využití blokování reklamy se mezi pohlavími u notebooků neliší, u stolních PC častěji blokují reklamu muži. V obou případech výrazně častěji reklamu blokují respondenti do 34 let. U mobilních zařízení se reklama nejčastěji blokuje u chytrých telefonů, kde ji blokuje zhruba jeden z deseti uživatelů. V případě chytrých telefonů nejsou rozdíly v blokování mezi pohlavími, co se týká věku, nejméně reklamu blokují respondenti ve věku 45-60 let.
Snapshots je unikátní on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu. Data jsou zjišťována pravidelně každý měsíc na reprezentativním panelu internetové populace ČR na vzorku 500 lidí ve věku 18-60 let. V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].