Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Ceny agentur stouply o pětinu. Ředitelé kreativy a servisu si „polepšili“ o tisícovku

Ceny služeb komunikačních agentur se meziročně zvýšily přibližně o 20 procent. Důvodem je konjunktura, která zvyšuje poptávku po agenturních profesionálech. To s sebou přináší růst jejich mezd a zvýšení cen služeb. Na základě průzkumu provedeného mezi svými členy to uvedla Asociace komunikačních agentur (AKA).

Hodinové sazby svých víc než pěti desítek členských agentur AKA jako každý rok zkoumala v průběhu dubna. Jsou mezi nimi velké nadnárodní agentury, lokální agentury i subjekty specializované na on-line komunikaci nebo aktivační kampaně. Zprůměrováním výsledků pro jednotlivé profese vzniká každoroční žebříček.

„Už na počátku roku jsme odhadovali, že průměrné roční hodinové sazby půjdou nahoru o 10 až 15 procent. Po letech stagnace komunikační průmysl následuje ostatní odvětví,“ uvedl výkonný předseda AKA Marek Hlavica.

Reklama
ČEZ

AKA tehdy poprvé veřejně oznámila, že i v českém reklamním průmyslu – stejně jako v dalších odvětvích, ve kterých je potřeba kvalifikovaná pracovní síla – je nedostatek lidí.

U nejexponovanějších pozic stoupla průměrná sazba i o víc než 20 procent. Enormní tlak na odměňování nedostatkových profesí vede agentury ke zvyšování sazeb. „Je třeba si uvědomit, že rozsah a kvalita služeb jsou dnes jinde než před pěti lety. A to zejména v souvislosti s vývojem technologií a vyhodnocováním dat,“ dodal Hlavica.

Například za práci account managera, který má na starosti vztahy se zákazníky, si agentury v průměru účtují hodinovou sazbu 1686 korun, přičemž o rok dříve to bylo 1440 korun. Průměrná hodinová sazba grafik stoupla z 1211 korun na 1384, zatímco průměrná sazba kreativního ředitele meziročně vzrostla o 882 korun na celkových 3428 korun. Průměrná hodinová sazba ředitele klientského servisu narostla o víc než tisícovku na 3356 korun.

Podle AKA také dnes na trhu vznikají profese a specializace, které minulé průzkumy hodinových tarifů ani neznaly. V branži roste počet nových metod, technik a nástrojů a jejich správné propojení, časování a obsahové sladění klade na práci agentur větší nároky.

Reklama
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)