Aplikace pro hodinky? Ne tak rychle

Má smysl vyvíjet aplikaci pro chytré hodinky, ať už ty od Applu, nebo pro ty s Androidem? Postoj světových firem je spíše vlažný. Zas takový hit to není, protože používání aplikací v hodinkách není moc pohodlné ani praktické. Zdrženlivost zákazníků ukazují i odhady prodejů.

Nadšené mlžení

Ačkoliv jindy a u jiných produktů se Apple ochotně dělí o statistiky, kolik milionů přístrojů dodal spokojeným zákazníkům, u hodinek Apple Watch se snaží dotazy novinářů zahalit nekonkrétní mlhou. Ve finanční zprávě za poslední čtvrtletí loňského roku, tedy za období, které zahrnuje i Vánoce, vykázala firma u segmentu „ostatních produktů“ osmiprocentní pokles tržeb. Patří tam i hodinky, ale konkrétně jejich prodeje prý v daném období naopak byly rekordní. Co to znamená, to už šéf firmy Tim Cook nerozváděl.

Konkrétní čísla zkusila odhadnout analytická společnost Canalys. Ve čtvrtém čtvrtletí se podle ní po celém světě prodalo šest milionů chytrých hodinek od Applu, další tři miliony jich prodaly jiné značky. Za celý rok 2016 se podle Canalysu celosvětově prodalo necelých 12 milionů Apple Watch a na trhu chytrých hodinek mají 49procentní podíl.

Největším konkurentem je Fitbit, který si „ukousl“ 17 procent trhu, teprve pak je Samsung s 15 procenty. Analytici Canalysu pochybují, že si Apple svůj náskok udrží, na jeho pozici se stejně jako v případě mobilních telefonů pokusí zaútočit korejský Samsung.

Ztráta podpory

Internetový magazín Cult of Mac na začátku května informoval, že tři velké společnosti potichu přestaly Apple Watch podporovat. Konkrétně jmenoval Amazon, eBay a Google. Pro hodinky tedy například není dostupná aktuální verze Google Maps, ačkoliv firma vágně připustila, že „do budoucna“ s podporou hodinek znovu počítá.

Svou aplikaci přestal podporovat také obchodní řetězec Target.

Žádná z firem neuvedla přesné důvody, které ji vedly k ukončení podpory hodinkových aplikací. Jeden důvod se podle zahraničních serverů nabízí sám: počet uživatelů byl očividně tak malý, že si na změnu nikdo ani nestěžoval, dokud o tom Cult of Mac nenapsal.

Klíčovou funkcí hodinek zůstávají notifikace a fitness tracking. Ostatně, monitorování sportovních aktivit dalo vzniknout i speciální edici hodinek ve spolupráci s Nike.

Monitoring srdečního tepu, spálených kalorií a dalších zdravotních parametrů bývá nejpoužívanější funkcí chytrých hodinek.
Foto: Apple

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu
Golden Drum

MAM Exkluzivně v časopise

Kohy5
Vojtěch Tkáč z Refresheru
Gabriel Mattar
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk