Nadnárodní značky nemají v poslední době šťastnou ruku při rozhodování o kreativním pojetí nových reklam. Po nedávném skandálu limonády Pepsi, která musela zastavit nákladnou globální kampaň s modelkou Kendall Jennerovou, se s podobným problémem potýká britský McDonald’s. Ten se rozhodl okamžitě zastavit televizní spot od agentury Leo Burnett, v němž propagoval rybí hamburger. Matka v klipu svému synovi přibližuje vzpomínky na zesnulého tatínka. Podle ní spolu neměli vlastně moc společného, až na jednu věc – a tou byla právě záliba v rybím filetu, hranolcích a omáčce od McDonald’s. Tak prvoplánový konec tklivého příběhu britští zákazníci odmítli jako příklad „neuvěřitelného korporátního cynismu“. „Co vytáhnou příště? Když přijdete o oba rodiče, spraví to kuřecí nugety?“ ptal se namátkou jeden z hojně sdílených kritických hlasů na sociálních sítích. „Rozhodně jsme nikoho nechtěli naštvat, cílem bylo zdůraznit význam našeho řetězce pro každodenní život zákazníků, ať už prožívají dobré nebo zlé období,“ prohlásilo britské vedení fast foodu. Společnost připojila omluvu, kampaň zastavila a prý „přehodnotí svůj kreativní proces“.
Víš, synku, táta sice umřel a vůbec po něm nejsi, ale dej si žvanec u Mekáče a všechno bude fajn.