Na volnočasových webech hledáme inspiraci

Více než polovina (59 %) internetové populace si spontánně nevybaví žádný internetový portál s nabídkou kulturních, sportovních či rodinných akcí. Pokud ano, nejčastěji si lidé vzpomenou na web Kudyznudy.cz (22 %), více ženy, lidé s maturitou nebo VŠ a obyvatelé velkoměst. Kudyznudy.cz je nejpopulárnější, i pokud se jedná o navozenou znalost – alespoň někdy na něj zavítají tři pětiny respondentů. Druhým nejvyužívanějším je portál Tipynavýlet. Oba zmíněné navštěvují zejména ženy a lidé středního věku s dětmi. Mladí lidé častěji zavítají na Citybee.cz.

Typickým důvodem návštěvy volnočasových webů je spíš zvědavost, co se kde děje, a hledání inspirace (45 %). Čtvrtina zde hledá tipy tehdy, když nemá na víkend jiné plány. Pravidelné sledování a plánování víkendů podle nabídky těchto webů je spíše výjimkou (5 %) a týká se častěji lidí s nižším stupněm vzdělání. Každý čtvrtý naopak tvrdí, že tyto stránky neovlivňují jeho víkendové plány, ale využívá spíš akce ve všední dny. Častěji toto uvádějí lidé s VŠ vzděláním a z menších obcí do 5 tis. obyvatel. Volnočasové weby obecně navštěvují zejména lidé aktivní, kteří o víkendech cestují, podnikají výlety do přírody, navštěvují kulturní akce či akce pro děti. Většina (82 %) uživatelů by na těchto portálech nic nezměnila. Někteří si však stěžují na malou nabídku akcí, nepřehlednost stránek a neúplné informace.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk