Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Místo rocku zahrají zpravodajství. Na Slovensku vzniká nové rádio Aktual

Nabídku stát se součástí mediálního týmu premiéra Roberta Fica letos v lednu s díky odmítl. Místo toho prozradil, že chystá projekt nového rádia. Takřka po čtvrt roce už má tento záměr jasné obrysy.

Výhledově jediný vlastník hudební stanice Rocková republika Martin Lengyel upřesnil, že hodlá stanici přeformátovat na ryze zpravodajskou. Pod novým názvem Aktual má začít vysílat na přelomu dubna a května.

Ředitelkou vysílání Aktualu bude Tamara Valková, zkušená novinářka, která v minulosti pracovala v deníku Sme, Slovenském rozhlasu i Slovenské televizi. Ve sloučené RTVS zastávala funkci šéfeditorky zpravodajského centra. Necelé dva roky také předsedala Slovenskému syndikátu novinářů.

Reklama
ČEZ

Pro potřeby nové stanice bude třeba postavit kompletně nový redaktorský tým. „Redaktoři nebudou číst agenturní zprávy, ale tvořit vlastní obsah. Angažujeme dostatečný počet lidí, abychom naplnili potřebný podíl mluveného slova,“ uvedl Lengyel pro server Medialne.sk s tím, že konkrétní podobu obsahu nechce komentovat, nicméně plánuje spíše konzervativní stanici. „Chceme ukázat, že jsme schopni vybudovat objektivní rádio.“

Aktual má k dispozici balík frekvencí, na kterých dosud vysílá Rocková republika. Ta má pokrytí ve více částech Slovenska. Stanice bude nové frekvence postupně dokupovat.

Politický marketing jako hobby

Martin Lengyel, který stál v minulosti u zrodu slovenské zpravodajské televize TA3 nebo internetového rádia Jemné melódie, je kromě mediální scény nadále aktivní i na poli politického marketingu. V minulosti byl například poradcem premiéra Mikuláše Dzurindy, pracoval také na prezidentské kampani Milana Kňažka.

Lengyel je přesvědčený, že to na objektivitu a nestrannost nové stanice nebude mít vliv. Jaké má současné klienty, však neupřesnil.

Stanice Rocková republika vysílala čtyři roky. Ukončení její činnosti Lengyel už dříve odůvodnil přesycením slovenského trhu rockovými rádii.

Reklama
Know
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)