Kolik času tráví typický volič vaší politické strany na webech celostátních deníků? A není náhodou zároveň názorovým vůdcem, který vám rád doporučí vhodnou značku alkoholu? Zástupci společnosti Median ukázali v rámci výroční prezentace dat z výzkumu TGI-MML možnosti jejich netradičních využití.
Usedlé muže na sítích neoslovíte
Obecně platí, že ti, kteří se v říjnu chystají do volebních místností, čtou denní tisk více než nevoliči. Ve čtenosti deníků se u voličů na prvních místech napříč stranami umisťují Blesk, MF Dnes a Deník, u týdeníků jsou to 5plus2, Nedělní blesk a Rytmus života. Reflex, Respekt a Týden mají své čtenáře mezi příznivci ODS a TOP 09. V kategorii on-line médií chodí voliči napříč preferencemi nejvíce na Seznam.cz a Facebook, u ODS a TOP 09 narůstá podíl Googlu a YouTube. Průsečík voličů napříč stranami s opinion lídry v segmentu alko se v otázce preference tisku nachází u Deníku, MF Dnes a Metra, Lidovým a Hospodářským novinám zachovávají přízeň konzumenti věrozvěsti spolu se spíše pravicovými voliči. S daty TGI-MML pracuje i mediální agentura Mindshare. Ta se zabývala otázkou: Kdo a jací jsou lidé, kteří nemají žádný profil na sociálních sítích? Vzkaz pro politiky: muže bez maturity, vyznávající spíše konzervativní hodnoty, facebookovou kampaní neoslovíte. TV nebo venkovní média budou jistější.