Reklama
Megaboard

Žádné samolepicí etikety a cenovky. Všechno podstatné vypálí na výrobek laser

Každá etiketa se obvykle skládá z plastů, papíru, lepidel a inkoustu. Koktejl materiálů, který ve velkém měřítku spotřeby není zrovna přívětivý k životnímu prostředí.

Španělská společnost Laser Foods tak nedávno přišla na evropský trh s relativně novou tiskařskou technologií, díky které lze za pomocí laseru na ovoce a zeleninu „vypálit“ text nebo obrazce bez jakéhokoliv poškození plodiny. Laser totiž z kůry odstraní pouze její pigment. Barvu pak otisku může dodat speciální kontrastní tekutina. Obdobný způsob „zelených“ etiket se už navíc objevuje třeba i ve Švédsku, Spojených státech, Velké Británii nebo Nizozemsku.

Zelené a výhodné

„Využitím přírodních etiket na všechna naše organická avokáda, která ročně prodáme, ušetříme 200 kilometrů plastového materiálu o šířce 30 centimetrů,“ uvedl příklad pro The Guardian Peter Hagg, manažer švédského supermarketu ICA, který laserové etikety využívá právě na avokáda nebo sladké brambory. Tvorba „zelené“ nálepky je i šetrnější k ovzduší. Oproti produkci tradiční etikety je vypuštěno o 99 procent méně uhlíkových emisí. Přepočítaná cena jedné laserové etikety se má navíc podle odhadů pohybovat v haléřích.

Nový způsob značení má pro prodejce i řadu dalších výhod. Distribuční proces a přípravy plodin pro retailový prodej se mohou zrychlit. Odpadá totiž nutnost zásobování klasickými etiketami.

Zdravotně nezávadné a šetřící životní prostředí. Nová laserová technologie může udělat z potištěných etiket věc minulosti.
Foto: Laser Foods

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále