Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Lidé chtějí mít zprávy vždy po ruce

Vydavatelství pečlivě dbají na to, aby měli čtenáři obsah k dispozici kdekoliv a kdykoliv. To jim významně usnadňují mobilní aplikace, nejrychlejší vstupní brána ke zprávám.

Vydavatelé obecně hlásí vzrůstající zájem čtenářů o tento druh informačního servisu. „Naše zpravodajské aplikace mají přes 160 tisíc aktivních uživatelů měsíčně s meziročním nárůstem 15 procent,“ říká Michal Hanák z mediální skupiny Mafra, mezi jejíž nejstahovanější aplikace patří ta pod značkou portálu iDnes. Aplikaci konkurenčního webu Novinky.cz pak průměrně denně využívá přes 21 tisíc uživatelů.

Oslovení zástupci českých mediálních domů se shodují, že klíčovým údajem při hodnocení je doba strávená používáním aplikace a počet článků zobrazených při jedné návštěvě. „Počet instalací není tak zajímavý údaj jako fakt, kolik lidí aktivně aplikaci skutečně používá,“ říká za Seznam.cz Ladislav Veselý.

Reklama
ČEZ

Typickým důvodem obliby aplikací je uživatelský komfort. Čtenáři se chtějí ke zprávám dostat co nejrychleji a v přehledném formátu. „Největší výhodou mobilní aplikace je aktuálnost a to, že dáváme čtenáři již předvybrané informace,“ říká Michaela Beladová z mediálního domu Economia, který čtenářům nabízí například rychlý přehled domácího a světového dění pod názvem newsroom!. „Snažíme se zprávy vybírat tak, abychom čtenáře příliš nezahlcovali,“ dodává Beladová.

Hanák jako jednu z důležitých výhod přidává to, že uživatel pořád vidí ikonu aplikace. Díky aplikacím se dá s uživateli i osobněji komunikovat, například prostřednictvím notifikací. Inzerce v aplikacích je zajímavá i obchodně, v případě Mafry tvoří až 17 procent celkových tržeb na mobilních webech.

Objem stahovaných aplikací ale obecně klesá. Z lednového výzkumu Seznamu vyplynulo, že trend stahování aplikací se oproti roku 2014 mírně zpomaluje. Více lidí také uvedlo, že mají ve svém nejnovějším telefonu stejný počet aplikací jako předtím, nepřidali další.

Údržba aplikací nebere konce

„Pokud aplikaci uvedete do obchodu, rovnou se zavazujete ke kontinuální údržbě,“ podotýká Hanák z Mafry. Objevují se nová zařízení i bezpečnostní záplaty. Díky moderním programům se však časové nároky na vývoj aplikací zkracují z měsíců na dny. „Pak pro nás aplikace mají ekonomický smysl i v případě, že je budou pravidelně vyžívat jen tisíce lidí,“ doplňuje Veselý ze Seznamu.

„Kromě výběru témat z našich titulů aplikace kombinuje aktuální informace dřív, než vyjdou v podobě článků,“ popisuje Michaela Beladová některé výhody aplikace newsroom!.
Foto: Economia

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)