Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

HbbTV už umí reklamy na míru

Televizní stanice učí diváky používat červené tlačítko na dálkovém ovladači televizoru. Funguje jako brána k hybridní televizi HbbTV: na obrazovce ukáže multimediální informace anebo doplňující nabídku k právě běžícímu reklamnímu spotu.

V českých domácnostech je momentálně přes milion připojených televizorů s podporou HbbTV. Během tří let by jejich počet měl stoupnout na dvojnásobek. Ani letos nebude o rozšiřování této technologie nouze, a to především díky dvěma silným faktorům. Tím prvním je, že se prodává stále více televizorů s podporou HbbTV, mimo jiné i kvůli chystanému přechodu na druhou fázi digitalizace. A za druhé, samy televizní společnosti investují do propagace hybridního vysílání.

Technologii dlouhodobě promuje Česká televize a koncem minulého roku mohli diváci vidět i propagační spoty TV Prima s moderátorem Karlem Voříškem. Obsah hybridního vysílání je v současné době dostupný na stanicích ČT, Novy, Primy, Óčka a od listopadu 2016 i na kanálech TV Barrandov a TV Šlágr. V následujících letech se můžeme těšit na řadu novinek, které přinesou výhody divákům, poskytovatelům televizního obsahu i inzerentům.

Reklama
ČEZ

Přichází druhá generace

Hybridní televize už má schválené standardy pro další generaci označovanou jako HbbTV 2.0. Ta přinese řadu vylepšení – a to jak z pohledu uživatele, tak z pohledu dodavatele obsahu.

Bude například plně podporovat ochranu obsahu pomocí „digitálního podpisu“ DRM (digital rights management). Bez DRM majitelé práv neumožňují šíření významné části obsahu přes internet. To znamená, že poskytovatelé obsahu (video, hudba, videohry apod.) budou moci tento obsah zabezpečit před zcizením a kopírováním.

Pro diváky i televizní společnosti to znamená více obsahu v digitálních videotékách, ať už neplaceného, nebo dostupného za poplatek.

Hybridní televize na tabletu

Také další novinka potěší zejména diváky. Současně však může přinést další způsob výdělku i inzerentům. Jde o podporu multiscreen, tedy propojení TV obrazovky s dalšími zařízeními. Díky tomu je možné ovládat a konzumovat obsah hybridní televize jinde než v televizoru, například přes mobil, tablet nebo počítač.

Aplikace v televizoru spustí aplikaci na spárovaném mobilním zařízení a opačně. Tato zařízení pak spolu budou komunikovat a synchronizovat se. Prostřednictvím spárovaných zařízení bude rovněž možné hlasovat, potvrdit objednávku nebo autorizovat platbu.

Inzerenti tedy mohou u reklamy docílit požadované konverze (třeba návštěvu webu s registrací, objednání zboží a podobně). Na nové formáty reklamy a možnosti v rámci televizoru bude navázána i další plánovaná funkce – platební brána, která bude fungovat obdobně, jako je tomu na webu, tedy umožní produkty přímo přes televizní obrazovku i nakoupit.

Chytré načasování rozhoduje

Rozvíjí se také možnosti personalizace. Může mít buď podobu automatického doporučení obsahu podle toho, co divák sledoval v minulosti, nebo personalizovaných reklamních sdělení, včetně na míru upraveného spotu. Inzerenti a zadavatelé reklamy tedy získávají další možnost, jak svou reklamu více zacílit a zvýšit tím konverzní potenciál.

Co je k dispozici už nyní a jedná se o velmi důležitou část HbbTV, především z pohledu monetizace, je přesná časová synchronizace s televizním vysíláním v řádu milisekund. Doplňující informace se díky tomu dají navázat na konkrétní reklamní spot v lineárním vysílání a v podstatě z něj mohou udělat interaktivní formát. Totéž platí pro různé formy sponzoringu i product placementu. Bonusový obsah se zobrazí například ve chvíli, kdy se propagovaný produkt nebo služba objeví ve vysílaném pořadu.

Přesné načasování se dá velmi dobře využít i jako self promotion, například na konci pořadu jako upoutávka na archiv odvysílaných dílů.

Autor je produktovým manažerem Českých Radiokomunikací.

Jedna z prvních českých HbbTV kampaní propagovala disneyovku V hlavě.
Foto: TV Prima 

 

Průkopníkem hybridního vysílání byla veřejnoprávní Česká televize.
Foto: Česká televize

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)