Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Riskujte, nebo ustrnete

Základním předpokladem pro inovaci je vytvořit prostředí, ve kterém je prohra akceptovatelná. Velké sázky s sebou přinášejí možnost velké ztráty. A jen v prostředí, ve kterém se dokážeme z prohry poučit, můžeme dělat revoluční inovace. Tak vypadá podle většiny řečníků konference Web Summit budoucnost marketingu.

Většinu summitu tvořila technická témata, ale hodně se mluvilo také o content marketingu. Portály Reddit, Imgur či hvězda sociálních sítí Alfie Deyes z PointlessBlog mají miliony fanoušků z řad mileniálů. Na první pohled mohou tyto stránky působit nepřehledně, klíčový je však obsah, který je autentický a relevantní pro komunitu. V českém kontextu působí podobně například Mimibazar. Autoři takového obsahu vědí sami nejlépe, co jejich publikum zajímá, a proto pouze když jim marketéři dají při spolupráci maximální svobodu, dokážou garantovat také návratnost investic.

Dalším důležitým pravidlem pro kvalitní content marketing je nesnažit se slepě kopírovat současné trendy a dělat přesně to, co funguje ostatním. Můžete vzít i nudný produkt a vystavět okolo něj skvělý příběh. Formátem číslo jedna je dnes video, ale třeba automobilka Aston Martin se vrací i ke starému dobrému mluvenému slovu. Právě to je totiž relevantní pro jeho cílovou skupinu, řidiče.

Reklama

Dejte prostor srdcařům

O content marketingu mluvil i Peter Blackshow, ředitel globálního digitálního marketingu Nestlé. Podle něj je při tvorbě obsahu potřeba dávat prostor lidem s entuziastickou povahou, kteří mají ve firmě odvahu a chuť zapojit se do budování značky.

„Je na čase, aby firmy začaly uvažovat jako start-upy. Je třeba upustit od zkostnatělých úvah a také přestat se vázat na centralizovanou kreativu. Daleko lepší je podpořit neklidné povahy, které mají chuť přinášet nový pohled a překvapovat,“ radil.

První Web Summit se konal v roce 2009. Na jednom místě se tu pravidelně potkávají technologické společnosti, start-upy. Řečníci jsou z řad globálních hráčů typu Facebook nebo BMW, ale ke slovu se zde dostanou i nadějné firmy, jako jsou například platforma pro sdílení linků Reddit či nástroj pro řízení projektů Trello. Akce se konala v Lisabonu a navštívilo ji 53 tisíc lidí, převážně z on-line marketingu.

Pavla Nýdrle,
je ředitelkou agentury Nydrle

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)