Základním předpokladem pro inovaci je vytvořit prostředí, ve kterém je prohra akceptovatelná. Velké sázky s sebou přinášejí možnost velké ztráty. A jen v prostředí, ve kterém se dokážeme z prohry poučit, můžeme dělat revoluční inovace. Tak vypadá podle většiny řečníků konference Web Summit budoucnost marketingu.
Většinu summitu tvořila technická témata, ale hodně se mluvilo také o content marketingu. Portály Reddit, Imgur či hvězda sociálních sítí Alfie Deyes z PointlessBlog mají miliony fanoušků z řad mileniálů. Na první pohled mohou tyto stránky působit nepřehledně, klíčový je však obsah, který je autentický a relevantní pro komunitu. V českém kontextu působí podobně například Mimibazar. Autoři takového obsahu vědí sami nejlépe, co jejich publikum zajímá, a proto pouze když jim marketéři dají při spolupráci maximální svobodu, dokážou garantovat také návratnost investic.
Dalším důležitým pravidlem pro kvalitní content marketing je nesnažit se slepě kopírovat současné trendy a dělat přesně to, co funguje ostatním. Můžete vzít i nudný produkt a vystavět okolo něj skvělý příběh. Formátem číslo jedna je dnes video, ale třeba automobilka Aston Martin se vrací i ke starému dobrému mluvenému slovu. Právě to je totiž relevantní pro jeho cílovou skupinu, řidiče.
Dejte prostor srdcařům
O content marketingu mluvil i Peter Blackshow, ředitel globálního digitálního marketingu Nestlé. Podle něj je při tvorbě obsahu potřeba dávat prostor lidem s entuziastickou povahou, kteří mají ve firmě odvahu a chuť zapojit se do budování značky.
„Je na čase, aby firmy začaly uvažovat jako start-upy. Je třeba upustit od zkostnatělých úvah a také přestat se vázat na centralizovanou kreativu. Daleko lepší je podpořit neklidné povahy, které mají chuť přinášet nový pohled a překvapovat,“ radil.
První Web Summit se konal v roce 2009. Na jednom místě se tu pravidelně potkávají technologické společnosti, start-upy. Řečníci jsou z řad globálních hráčů typu Facebook nebo BMW, ale ke slovu se zde dostanou i nadějné firmy, jako jsou například platforma pro sdílení linků Reddit či nástroj pro řízení projektů Trello. Akce se konala v Lisabonu a navštívilo ji 53 tisíc lidí, převážně z on-line marketingu.
Pavla Nýdrle,
je ředitelkou agentury Nydrle