Co dát klientům a spolupracovníkům k Vánocům, aby dárek nezamířil rovnou do popelnice nebo se z něj nestal putovní předmět, který nakonec zůstane zapomenutý v šuplíku?
V soukromém životě sází čím dál víc lidí na jistotu a dávají místo hmotných darů poukazy a peníze. Obdarovaný si pak sám vybere, co je mu nejbližší. Stejnou cestu volí i firmy. „V průměru takto evidujeme ročně prodané vouchery za zhruba pět milionů korun,“ přibližuje Tomáš Holý z největšího tuzemského slevového portálu, Slevomatu.
„Přestože naší hlavní cílovkou jsou běžní spotřebitelé, i z řad firem je o vouchery zájem a samozřejmě roste zejména v předvánočním období, kdy stoupá poptávka po dárcích formou poukázek jak pro zaměstnance, tak případné obchodní partnery,“ dodává Holý.
Výhodou voucherů je obvykle dlouhá doba platnosti, takže hned nevyprší a obdarovaný může službu nebo produkt využít až v klidu po svátcích. Pro poukazy hraje i rozsah odvětví, ve kterých je možné služby objednat. „Firmy tak u nás mohou nakoupit téměř cokoliv. Od zboží přes potraviny po kulturní, sportovní či pobytové zážitky a podobně,“ uzavírá zástupce Slevomatu.
Některé agentury, například Allegria, umožňují objednat firmám i univerzální poukazy omezené pouze sumou, ale ne činností, službou nebo produktem. Podobně postupují i hotelové řetězce.
S rozvojem nových technologií se navíc nabízí úspora v podobě elektronických voucherů rozesílaných e-mailem, ať už jako příloha nebo ve formě odkazu na vánoční firemní web, kde návštěvníka před aktivací dárku uvítá osobní pozdrav.