Do roka by centrum mělo zaměstnávat asi 15 místních web developerů a grafiků, kterým bude šéfovat bývalý PR manažer agentury Cook Communications Josef Bouška.
Nový subjekt se jmenuje Blue M a jeho jedinými akcionáři jsou partneři agentur PR.Konektor a Konektor Social Jaroslav Duroň a Rostislav Starý.
„Chtěli jsme využít potenciál některé zahraniční lokality, která disponuje talentovanými a vzdělanými lidmi, kteří jsou levnější než v České republice. Naše volba padla na Mauritius. Místní lidi povede Josef Bouška, který zajistí spojení jejich schopností s evropským způsobem výkonu práce. Jinak bychom do toho nešli,“ vysvětluje Rostislav Starý.
„Hledali jsme lokalitu, která by byla levnější než u nás a kde bych chtěl žít. Musela to taky být politicky i ekonomicky stabilní země s dobrou infrastrukturou a nejen levnou, ale i vzdělanou pracovní sílou. V blízkých časových pásmech – což byla další z důležitých podmínek – jich není zase tak moc. Vláda na Mauritiu se z něj snaží udělat technologický hub celého regionu. Žije tam jen 1,3 milionu lidí, mají ale úzké vazby s Indií a Indové se tam rádi stěhují za prací,“ doplňuje jej Josef Bouška, který do ostrovního státu odletěl se svou rodinou před dvěma týdny.
Oba zdůrazňují, že na ostrově byla v srpnu založena „mauritijská firma“, a že tedy nejde o off-shore projekt k vyřizování daňových záležitostí. Nový subjekt právě provádí nábor pracovníků, které bude následně prověřovat, do ostrého provozu by se měl dostat v druhé polovině října.
Zpočátku bude dělat zejména zakázky – aplikace, mikrostránky, weby a e-shopy s důrazem na trend „mobile first“ -, které tradičně outsourcoval do jiných agentur Konektor Social.
„Jsme součástí sítě Eurocom Worldwide. Když jsme jejím členům tento projekt prezentovali, dostali jsme velmi dobrou zpětnou vazbu. Chtěli bychom, aby se z Blue M časem stal hub, který propojí profesionály v této oblasti s evropskou klientelou,“ shrnuje ambice projektu Rostislav Starý.