Zcela bez „hvězdných“ zahraničních hostů se letos rozhodly obejít Asociace PR agentur (APRA) a její eventová agentura Blue Events, pořadatelé tradiční konference PR profesionálů PR Summit. Výsledkem bylo enormně příjemné a rychle plynoucí setkání, jež ovšem jako by poněkud postrádalo váhu, kterou jsou jeho účastníci zvyklí mu přisuzovat.
Agentura musí být seniorní partner
Tematický blok Jak vytěžit potenciál PR pro rozvoj formy zahájil člen představenstva APRA Patrik Schober, který se prostřednictvím průzkumu, jejž mezi decisionmakery provedla jeho agentura PRAM Consluting, pokusil prokázat, že spolupráce s PR agenturou může – a měla by – mít přímý dopad na obchodní výsledky firmy. (Víc na toto téma naleznete v jeho sloupku na str. 6.)
Veronika Ryšánková, ředitelka marketingu a komunikace naší největší právnické kanceláře Havel, Holásek & Partners, představila specifika komunikace ve svém odvětví, kde „externí PR agentura má být především seniorní partner, který marketingu dodá přidanou hodnotu“.
Tisková zpráva není mrtvá
Šéf PR slovenského Microsoftu a dlouhodobý šéf komunikace českého zastoupení koncernu Procter & Gamble Juraj Králik pravděpodobně nechtíc prozradil, proč komunikace rychloobrátkových gigantů tak často vázne. Připustil totiž, že v P&G měl na starosti PR pro dvě země – Česko a Slovensko – zcela sám.
Ve své jinak dobře odvedené prezentaci nastínil, k jakým změnám v poslední době v této oblasti došlo, a vyzdvihl výhody toho, když se firma dokáže ve své oblasti profilovat jako expert nebo na svou stranu získá zaměstnance a udělá z nich své „ambasadory“. Zdůraznil také, že „v době informačního přetlaku je méně často více“ a že „tisková zpráva rozhodně není a nebude mrtvá“.
Jan Kopecký, manažer interní a marketingové komunikace Siemensu, „české firmy s německým zázemím“, přiblížil specifika komunikace v segmentu B2B, včetně nedávné náborové kampaně.
Víc fanoušků = víc „haterů“
Relativně nová manažerka korporátní komunikace Plzeňského Prazdroje Jitka Němečková upozornila na výhody, ale i úskalí práce pro značku, která je pro mnohé „love brandem“, o to více však má „haterů“, a proto může být vystavena obrovským komunikačním rizikům.
Připomněla nejen loňskou kontroverzní, ale úspěšnou kampaň pro Gambrinus, kdy se tato často kritizovaná značka skryla za fiktivní minipivovar Patron, ale i aktuální projekt Strážci výčepu. A potvrdila, jak velmi efektivní je, když se proti „haterům“ podaří aktivovat vlastní zaměstnance.
Ale ještě před odpoledním rozdělením konference na dvě části si ji pro sebe doslova „ukradl“ extrovertní šéf zlínské digitální agentury PRIA Jan Podzimek, který na jednu stranu prakticky ignoroval přiřazené téma – včetně toho, že vystoupení prezentujících by neměla být příliš sebepropagační – a na druhou stranu si díky svému „stand-upu“ získal patrně největší sympatie a aplaus přítomných odborníků.
V odpolední diskusi pak ředitel komunikace Aholdu Jiří Mareček připomněl, že úspěšnou komunikaci tvoří nejen storytelling a kreativita, ale i důraz na strategii, zatímco tisková mluvčí Seznamu Irena Zatloukalová poněkud překvapila, když trvala na tom, že píšícím novinářům hodlá i nadále zasílat „videozprávy“, i když je nechtějí využívat.
„Ano, bylo to zábavné. Ale PR Summit byl koncipován jako setkání špiček PR branže. Ne jako úvod do ní. Myslím, že do budoucna bychom se měli zamyslet nad tím, jaký ho tedy chceme mít,“ zhodnotil letošní setkání šéf největší PR agentury AMI Communications Milan Hejl.
Letošní PR Summit se konal v malém sále pražského Žofína.
Foto: Blue Events