Konference musí být zejména pro kritické české publikum vyčerpávající záležitost. Nikdy, opravdu nikdy se vám nepodaří udělat radost všem. Občas vám na celý mítink vypadne wi-fi v sále. A občas vám také vypadnou řečníci. Den před konáním konference. A jak moc důležitý je obsah konference? Záleží na tom, jak dobrý marketing mají sami pořadatelé, co od toho očekáváte vy sami a zdali máte ve vaší firmě šanci nápady z přednášek vyzkoušet v praxi. Zároveň ale pořadatelé počítají s jedním faktem: pokud pracujete v marketingu či médiích, semináře, neustálé vzdělávání jsou pro vás životně důležité. Neumíš pracovat se Snapchatem? Tak se to rychle nauč. A věděli jste, že Facebook spustil Workplace, kde firmy mohou budovat svoje vnitrofiremní sociální sítě? Vaše konkurence už možná jedná s klientem o zapojení. Kdo nakonec koupí Twitter? Konference vás většinou nenaučí, jak pracovat s tou či onou sociální sítí. Měli byste na ní být, pokud chcete akce sociálních sítí stále chápat.
Co vy ovlivnit nemůžete, je míra soudnosti řečníků. Ti, kteří opakují klišovité fráze, mají, dejme tomu, daleko menší počet „like“ než řečníci s případovou studií či seminářem na jeden konkrétní prvek či fenomén na sociálních sítích. Prozkoumejte vaši cílovou skupinu. Ano, to víme. Ukažte, že vám záleží na vašich fanoušcích. Ano, to víme. Ale jak? Teprve nyní to je úkol hodný řečníka na konferenci. Kolik se čeho zlepšilo na kterém prvku u které kampaně? Lidé vás za to budou milovat a rádi přijdou znova. Pokud uspějete ještě v jiné případovce, samozřejmě. Konference o sociálních médiích funguje podobně jako tyto komunikační kanály samotné. Lidé se chtějí potkat, vyměnit si názory (rozuměj „zdrbnout kohokoliv a cokoliv“), omrknout, co se řeší u konkurence, a hlavně si to užít.
Adéla Matejová, specialistka on-line marketingu, Inizio