Aleš Klemperer s Markem Slezákem se prý poprvé setkali už před 20 lety. Klemperer mezitím vybudoval s Grahamem Rustem, legendou reklamy, která vyměnila Británii za Česko, první nezávislou českou reklamní agenturu Rust, Slezák založil se svými nizozemskými partnery firmu, ze které vyrostla nejúspěšnější místní contentmarketingová agentura Boomerang.
Do trojského sídla komunikační skupiny Boomerang Communication se agentura Rust přestěhovala už před třemi lety. Nyní prý chtějí její protagonisté do posledního detailu následovat radu Grahama Rusta, který zesnul před čtyřmi lety a jehož poslední vzkaz Klempererovi se Slezákem zněl: „Přestaňte spolupracovat a začněte pracovat. Spojte se“.
K tomu teď došlo. A nemá jít jen o pouhé sloučení, díky kterému Boomerang rozšíří svoje služby o klasickou nadlinku. Nově vzniklá značka Boost chce klientům nabídnout práci podle „metody gravitační komunikace“. O co jde?
Obsah musí být součástí strategie
„Rust umí definovat strategii značky. Umíme vytvořit jedinečný koncept, třeba Radegast ten svůj drží víc než 10 let. Ale potřebujeme s ním pracovat častěji než jen dvakrát do roka spustit ‚vysílací‘ kampaň s tím, že další komunikaci – pokud vůbec existuje – obstarávají specializované agentury. A k tomu potřebujeme mít lidi, kteří to umí, kteří to dělají každý den,“ vysvětluje Aleš Klemperer.
„Role obsahu dramaticky roste. Dají se přes něj doručit neuvěřitelné výsledky, ať už pro image značek nebo pro podporu produktů. Je jasné, že musí být nedílnou součástí celkové komunikační strategie, že už nemůže být jen jakýmsi ‚přílepkem‘ k nadlince. Jenže my jsme se nikdy ke strategii značky a komunikace nedostali. To je stále doménou nadlinkových agentur, které ale s obsahem nepracují a těžko ho mohou plánovat jako nedílnou součást celkové strategie,“ doplňuje jej Marek Slezák.
Oba připouštějí, že metoda gravitační komunikace – to jméno si vymysleli sami – není ani novátorská, ani překvapivá, má však být „jednoduše funkční“.
Metoda gravitační komunikace?
„Každá značka potřebuje mít silné jádro. Svou esenci, příběh, přístup ke světu a zejména cíl. Čím silnější je toto jádro, tím více k sobě cílovou skupinu přitahuje. Okolo jádra se vytváří gravitační pole, které funguje permanentně a v komunikaci je tvořeno obsahem v sociálních sítích, blozích, newsletterech, e-mailingu nebo magazínech. Nadlinkové kampaně jsou erupce směrem ven z jádra, které zasahují tím víc lidí, čím víc jich je přitaženo ke značce jejím gravitačním polem,“ vysvětluje Slezák nový pojem.
„Umíme propojit hlubokou pravdu o zákazníkovi s pravdou o značce či produktu. Z těchto pravd stavíme gravitační pole, které dlouhodobě a intenzivně pomáhá ovlivňovat chování lidí,“ pokouší se metodu přiblížit Klemperer.
Pokud se vrátíme zpátky na zem, podle Klemperera spočívá výhoda nové značky v tom, že klienti už vědí, že svou práci umí. „Reklama je řemeslo. Čím déle jej děláte, tím jste schopni dělat ho lépe. Ano, on-line svět je vnímán jako svět mladých, ale jim chybí zkušenost a znalost lidských povah a chování. Dokud nebudou mít zkušenost, nasekají tuny chyb, které musí někdo zaplatit,“ říká Klemperer s tím, že Graham Rust vždycky říkal, že nejdůležitější pro práci admana je „milovat lidi, chtít je znát a komunikovat s nimi“.
Pro pořádek dodejme, že Boost je jen značka. Bývalí zaměstnanci agentury Rust nyní oficiálně pracují pro Boomerang Communication, skupinu, pod kterou kromě Boostu spadají ještě contentový specialista Boomerang a na interní komunikaci zaměřený brand Insiders.
Marek Slezák a Aleš Klemperer chtějí na český komunikační trh uvést novou značku Boost, která vznikla oficiálním začleněním nadlinkové agentury Rust do skupiny Boomerang Communication a klientům má nabízet propojení dlouhodobé strategie s každodenním obsahem.
Foto: Václav Vašků