Vlastnictví soukromé internetové stránky je dnes samozřejmostí, otázka spíš zní, kolik schránek si pořizujeme. Polovina internetové populace vlastní jen jednu a polovina více než jednu schránku pro soukromé účely. Vlastníci většího počtu schránek jsou spíše lidé s VŠ vzděláním, mladí do 29 let a muži.
Téměř v 9 z 10 případů jsou pak schránky rozdělené podle účelu využití. Typicky schránka na osobní/soukromé e-maily (případně ještě zvlášť pro rodinu a kamarády), schránka na oficiální e-maily a schránka na reklamní sdělení, spamy, registrace, hry apod. I pracovní/firemní e-mailové schránky jsou téměř polovinou jejich majitelů občas využívány pro soukromé účely. Nejvyužívanější doménou pro soukromé schránky je v ČR Seznam.cz, kde má alespoň jednu e-mailovou schránku 79 % internetové populace. Následují Gmail.com (38 %), Centrum.cz (12 %) a Email.cz (11 %).
Svoji e-mailovou schránku navštěvujeme nejčastěji na noteboocích (hlavně mladí do 29 let), dále na počítačích (45+ let) a mobilech (opět mladší ročníky a také obyvatelé Prahy). V menší míře i na tabletech. V pracovní dny kontroluje svoje soukromé e-maily 8 z 10 lidí alespoň jednou denně (více obyvatelé velkoměst a lidé ve věku 30-44 let). O víkendu četnost návštěv klesá, alespoň jednou denně prohlížejí e-mailovou schránku dvě třetiny lidí, během dovolené to je už jen třetina.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.