Pamatujete si, jak se řešilo, kam v tříděném odpadu s obaly na mléko? Byla to v podstatě odpadová kampaň, která za sebou nechala edukovaného uživatele plastů, papírů a dalších recyklátů.
Firemní obsah sice do popelnice házet nechcete, ale stejně se to často stane. Může za to prostá nepozornost. Ne náhodou doprovází krále jménem Obsah jeho královna Distribuce.
Společnosti se naučily obsah vytvářet a investují do jeho nákladné výroby. Občas vidíme dokonce skvělé fotky a videa na úrovni. Ale podpora nosiče (chcete-li komunikačního kanálu, na který se daný obsah umístí) je velice nízká a dost často na ni nezbývá rozpočet. Vlastně je to vrcholně introvertní strategie: vytvoříte unikát a usadíte ho pak na webu do sekce Blog, ke které se člověk dostane až po deseti minutách usilovného pátrání. Na Facebooku raději články z blogu nesdílíte, protože přece jsou na tom webu.
Podobnou práci s firemním obsahem vidím jako konzultantka často. V nejedné společnosti zjistím, že mají Twitter, až po dlouhém hledání. Někdo ho zapomněl přidat k ostatním ikonám sociálních sítí na webu. Pak se na poradě komunikačního týmu řeší, proč je nízký počet followerů, a hned se počítá, kolik peněz investovat do propagace.
Ve všech těchto případech by naprosto stačila precizní exekuce a řízení trafficu/distribuce obsahu. Nejen na on-line platformách, ale i recyklace z off-line forem do on-line prostředí. Nafotíme eventy, uhradíme fotografovi tučnou částku a výsledek…? Nenahrajeme je na web a už se k nim nikdo nikdy nedostane. Klasický příklad špatné exekuce a bohužel i běžné praxe.
Také firemní magazíny jsou v tomto směru občas velice tristní. Na magazín je rozpočet půl milionu korun, ale udělat kvalitní fotku ředitele společnosti je nemožné, protože tato částka není v rozpočtu. Takže úvodník ilustruje krčící se postava nafocená Nokií 3310, která se hodila akorát na hraní hada.
Co z toho vyplývá?
Váš obsah může být naprostý poklad, ale vaši potenciální/stávající/milující zákazníci nejsou připraveni jej vykopat. V případě, že obsah špatně zabalíte, ho zákazníci vyhodí, protože si ho spletou s odpadkem.
Buďme ekologičtí!
Autorka je ředitelkou agentury Freya.