Snapchat patří mladým. Pro protřelejší je tu Instagram Stories

Instagram přichází s další novinkou. Tentokrát s funkcí Instagram Stories, možností, kdy uživatel zaznamenává přímo v reálném čase. Fotky a videa vkládá rovnou do formátu prezentace, která se jeho sledujícím sama přehrává – příspěvek po příspěvku. Celé Stories pak po 24 hodinách zmizí a nikdo je už nedohledá. Také vám to velmi nápadně připomíná Snapchat? Ano, správně. Kromě toho, že na Instagram stále můžeme nahrávat předpřipravené „vymazlené“ fotky a následně je filtrovat, máme zde ještě druhou možnost, a to sdílet naše foto- či videoúlovky rovnou se svými followery. Není divu, že se nyní sociální sítě hemží hashtagy #Instasnap. Nedílnou součástí Instagram Stories je samozřejmě možnost vkládání smajlíků, obrázků, popisků…

Jen klasické veselé filtry, které nám tak učarovaly na Snapchatu, zde (zatím) chybí. Chcete-li zobrazit něčí příběh, stačí klepnout na jeho profilovou fotku. Stories si můžete prohlížet vlastním tempem – klepnutím na levou část displeje se vrátíte zpět, klepnutím vpravo přeskočíte vpřed a přejetím celé obrazovky se dostanete na příběh dalšího člověka. Stories můžete i komentovat, ale pouze tak, že pošlete přímou soukromou zprávu. Chybí zde totiž možnost klasických veřejných komentářů nebo „lajků“ (ano, opět Snapchat). Svůj účet si můžete nastavit jak jako soukromý, tak jako veřejný. Uživatelské rozhraní je tedy velmi podobné Snapchatu, snad jen o trochu více pochopitelné a userfriendly. Nicméně absence toho nejvíce zábavného – každý den se měnících filtrů – nás nutí položit si otázku, jak dlouho nás bude tahle funkce bavit. Stories tedy budou hodně těžit z toho, že uživatelský interface je o mnoho jednodušší než na Snapchatu, stejně jako vyhledávání uživatelů ke sledování. Osobně odhaduji, že mladší lidé na Snapchatu zůstanou, právě kvůli filtrům a hlavně už rozjeté historii, a starší lidé, které baví spíš Instagram, budou využívat Stories. Značky mohou použít již získané základy na Instagramu a začít sdílet nejen ty úplně fotogenické, krásné a nastylované momenty, ale i více syrové věci. I proto, že stejně zmizí v propadlišti dějin.

Adriana Martinovičová, content specialist contentové agentury Newcast

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen