Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Snapchat patří mladým. Pro protřelejší je tu Instagram Stories

Instagram přichází s další novinkou. Tentokrát s funkcí Instagram Stories, možností, kdy uživatel zaznamenává přímo v reálném čase. Fotky a videa vkládá rovnou do formátu prezentace, která se jeho sledujícím sama přehrává – příspěvek po příspěvku. Celé Stories pak po 24 hodinách zmizí a nikdo je už nedohledá. Také vám to velmi nápadně připomíná Snapchat? Ano, správně. Kromě toho, že na Instagram stále můžeme nahrávat předpřipravené „vymazlené“ fotky a následně je filtrovat, máme zde ještě druhou možnost, a to sdílet naše foto- či videoúlovky rovnou se svými followery. Není divu, že se nyní sociální sítě hemží hashtagy #Instasnap. Nedílnou součástí Instagram Stories je samozřejmě možnost vkládání smajlíků, obrázků, popisků…

Jen klasické veselé filtry, které nám tak učarovaly na Snapchatu, zde (zatím) chybí. Chcete-li zobrazit něčí příběh, stačí klepnout na jeho profilovou fotku. Stories si můžete prohlížet vlastním tempem – klepnutím na levou část displeje se vrátíte zpět, klepnutím vpravo přeskočíte vpřed a přejetím celé obrazovky se dostanete na příběh dalšího člověka. Stories můžete i komentovat, ale pouze tak, že pošlete přímou soukromou zprávu. Chybí zde totiž možnost klasických veřejných komentářů nebo „lajků“ (ano, opět Snapchat). Svůj účet si můžete nastavit jak jako soukromý, tak jako veřejný. Uživatelské rozhraní je tedy velmi podobné Snapchatu, snad jen o trochu více pochopitelné a userfriendly. Nicméně absence toho nejvíce zábavného – každý den se měnících filtrů – nás nutí položit si otázku, jak dlouho nás bude tahle funkce bavit. Stories tedy budou hodně těžit z toho, že uživatelský interface je o mnoho jednodušší než na Snapchatu, stejně jako vyhledávání uživatelů ke sledování. Osobně odhaduji, že mladší lidé na Snapchatu zůstanou, právě kvůli filtrům a hlavně už rozjeté historii, a starší lidé, které baví spíš Instagram, budou využívat Stories. Značky mohou použít již získané základy na Instagramu a začít sdílet nejen ty úplně fotogenické, krásné a nastylované momenty, ale i více syrové věci. I proto, že stejně zmizí v propadlišti dějin.

Adriana Martinovičová, content specialist contentové agentury Newcast

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)