Přizpůsob se, nebo zemři! Základní pravidlo evoluce platí i pro značky. Zkrátka pokud se mění prostředí, ve kterém podnikám, musím se změnit i já. A pokud jsem na trhu setsakramentsky dlouho, tak dlouho, že mí zákazníci mají pevně zafixovánu mou pozici, jde s přizpůsobením se nové situaci i změna značky.
Ano, přejmenování energetické společnosti RWE na Innogy není jednoduchou záležitostí. RWE tady bylo od poloviny 90. let a stalo se tradiční značkou se stabilním zázemím a klientelou. Ale celé odvětví energetiky stojí na pokraji nové éry. Vlastní zdroj energie u domu už není sci-fi. A s digitalizací a internetem věcí lze očekávat, že inovace budou hrát výraznější roli i v energetice.
Innogy je synonymem právě pro inovace, nové trendy a moderní zákaznická řešení. Však jde cestou co největší vstřícnosti a otevřenosti. Takže jej například bude možné kontaktovat i přes on-line chat a v souladu s trendem řešení pro domácnost dojde k rozšíření portfolia o produkty, které budou součástí podzimní produktové kampaně.
Wunderman v rámci rebrandingu využije kromě tradičních reklamních ploch i relativně netradiční formáty. Například chytrou printovou reklamu, která reaguje na obsah. Takže když vyjde na stránce s TV programem, bude Jarmil používat hlášky ze známých filmů uvedených na stránce.
Zákazníci se během první fáze budou samozřejmě setkávat s oběma názvy současně, tedy jak s RWE, tak s Innogy. Vytvořili jsme duální branding, kde přechod z jedné značky na druhou naznačuje prvek šipky směřující od RWE k Innogy.
Po několika měsících již bude nový brand stát samostatně. Pochopitelně že všichni zákazníci budou podrobně informováni o tom, co se děje a proč. A dozvědí se také to nejdůležitější: že se nemění smluvní podmínky. Co se mění, je přístup a způsob práce. Ono to totiž není jen přepsání jména nade dveřmi. Je to změna uvažování, která stojí za celým rebrandingem.
Chvíli potrvá, než si zvykneme na to prozatím cize znějící jméno Innogy, ale nelze nevzpomenout na masivní rebrandingovou kampaň Oskaru, když se z něj stal Vodafone. A kdo si ještě vzpomene na Telecom nebo Eurotel? Možná pár pamětníků zamáčkne slzu v oku. Abychom v té nostalgii ale nezapomněli, jak se zlepšil zákaznický servis a nabízené služby…
Tomáš Burka, account director, Wunderman