Pokud Británie opustí Evropskou unii, může za to Mark Pursey, napsali jsme přesně před měsícem na obálku MAM. Architekt kampaně Vote Leave se svými „emotivními argumenty“ skutečně uspěl. Referendum o vystoupení ostrovního království z EU skončilo vítězstvím odpůrců Bruselu. Od té doby prochází britská politická scéna zemětřesením a země se vzpamatovává ze šoku, že brexit skutečně nastane a není cesty zpět.
Na situaci pohotově zareagovali nejenom internetoví vtipálci, ale i někteří marketéři.
Jako příklad nápadité reakce může posloužit guerilla v Londýně, kde se objevily billboardy vybízející britské technologické start-upy, aby se nebály následků odchodu z unie… a prostě svá sídla přesunuly do německého Berlína, který jim poskytne zázemí pro jejich podnikatelský růst.
A pak je tu druhý přístup, kdy úplně nechápete, co chtěl zadavatel říci a proč vůbec své myšlenky veřejnosti sděluje. Potřebu vyjádřit se k britskému referendu pocítil i jeden z českých prodejců domácích bazénů. Na venkovních plochách v Praze i na svém webu umístil vzkaz, že „Albixon podporuje hrdý Albion“. Asi pošle na ostrov humanitární zásilku zastřešených bazénů, aby pomohl anglickému venkovu. Nebo tam snad firma rovnou přesídlí a vymění Chuchli za York?
Brexit v červenci vystřídal Varimport, když se půlka mediální a marketingové scény přesunula do Varů na festival. Dění ve Varech shrnujeme na straně 19 a těšíme se na seriálový debut Ivana Zachariáše.
Protože o letošních prázdninách vyjde víc dvojčísel MAM, než bývá zvykem, připravili jsme je v rozšířeném rozsahu. V mezičase vás zveme na web www.mam.cz, na kterém každý den najdete aktuality z marketingu, médií, obchodu a komunikace.
Klidné léto a inspirativní čtení přeje
Filip Rožánek
šéfredaktor
JAK VYCHÁZÍME V LÉTĚ:
Dvojčíslo 28-29 – 11. července
Dvojčíslo 30-31 – 25. července
Dvojčíslo 32-33 – 8. srpna
Číslo 34 – 22. srpna
Číslo 35 – 29. srpna
Tiskové zprávy, náměty a ohlasy posílejte na [email protected].