Léto 2016: Od brexitu k Varimportu

Pokud Británie opustí Evropskou unii, může za to Mark Pursey, napsali jsme přesně před měsícem na obálku MAM. Architekt kampaně Vote Leave se svými „emotivními argumenty“ skutečně uspěl. Referendum o vystoupení ostrovního království z EU skončilo vítězstvím odpůrců Bruselu. Od té doby prochází britská politická scéna zemětřesením a země se vzpamatovává ze šoku, že brexit skutečně nastane a není cesty zpět.

Na situaci pohotově zareagovali nejenom internetoví vtipálci, ale i někteří marketéři.

Jako příklad nápadité reakce může posloužit guerilla v Londýně, kde se objevily billboardy vybízející britské technologické start-upy, aby se nebály následků odchodu z unie… a prostě svá sídla přesunuly do německého Berlína, který jim poskytne zázemí pro jejich podnikatelský růst.

A pak je tu druhý přístup, kdy úplně nechápete, co chtěl zadavatel říci a proč vůbec své myšlenky veřejnosti sděluje. Potřebu vyjádřit se k britskému referendu pocítil i jeden z českých prodejců domácích bazénů. Na venkovních plochách v Praze i na svém webu umístil vzkaz, že „Albixon podporuje hrdý Albion“. Asi pošle na ostrov humanitární zásilku zastřešených bazénů, aby pomohl anglickému venkovu. Nebo tam snad firma rovnou přesídlí a vymění Chuchli za York?

Brexit v červenci vystřídal Varimport, když se půlka mediální a marketingové scény přesunula do Varů na festival. Dění ve Varech shrnujeme na straně 19 a těšíme se na seriálový debut Ivana Zachariáše.

Protože o letošních prázdninách vyjde víc dvojčísel MAM, než bývá zvykem, připravili jsme je v rozšířeném rozsahu. V mezičase vás zveme na web www.mam.cz, na kterém každý den najdete aktuality z marketingu, médií, obchodu a komunikace.

Klidné léto a inspirativní čtení přeje

Filip Rožánek
šéfredaktor

JAK VYCHÁZÍME V LÉTĚ:

Dvojčíslo 28-29 – 11. července
Dvojčíslo 30-31 – 25. července
Dvojčíslo 32-33 – 8. srpna
Číslo 34 – 22. srpna
Číslo 35 – 29. srpna

Tiskové zprávy, náměty a ohlasy posílejte na [email protected].

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia