Reklama
Megaboard

Agentury nezvládají trendy a pasivně čekají na zadání, vzkazují české firmy

Jak ale rozeznat, co je jenom módní vlnou a co je skutečně zásadní změnou v oboru? I to bylo předmětem diskuse o budoucnosti obchodu a marketingu v digitální éře, kterou uspořádala společnost SAP. „Trendy ano, ale musejí mít jasný přínos. Osobně mě zajímá jen to, co může reálně pomoci obchodu a mít konkrétní přínosy,“ řekl František Mikoška, obchodní a marketingový ředitel HP Tronic. „Jako stěžejní vidím to, že dnes se řeší řada oblastí najednou a nedá se říci, že něčemu se máme a něčemu nemáme věnovat,“ dodala Hana Součková z firmy SAP.

Mentální změna

Aby mohly společnosti absorbovat neustálé trendy v oblasti vztahů se zákazníky, je nutné věci zjednodušit a také zlomit mentální problém v zaměstnancích a vzdělávat je. Všechno by mělo být maximálně plynulé: zákazníci se budou obsluhovat sami, ale systémy je mohou vést, pomáhat, radit, možná za ně i rozhodovat.

„Na trendech jedeme hodně. Máme globální strategii a ještě si hledáme vlastní prostor. Reálně jsme nejinovativnější tam, kam nevstupuje centrála – ať už to je digitální marketing, nebo posuny CRM,“ popsal za českou pobočku Marks & Spencer její marketingový ředitel Zdeněk Hašek.

Ředitele tuzemského Shellu Pavla Lose na marketingových trendech zajímá hlavně exekuce. Schází mu ale pořádný partner, který by je uměl obratně uvést do praxe – takových podle něj na trhu moc není. „Třeba data dnes už umí zpracovat kdekdo, ale neumí to posunout dál. Agentury, až na výjimky, neumí moc pomáhat, jen čekají na zadání, nepřinášejí informace,“ poznamenal Los. „Důležitá je kreativa, která podle mě v oblasti customer a business intelligence stále chybí,“ podotkl Petr Viktora, partner Deloittu v oddělení informačních technologií.

V diskusi také zaznělo, že firmy na trhu postrádají i důležitý mezičlánek, tedy školitele, kteří dokážou trendy sami adaptovat a pak je vysvětlovat dál – ať už jako interní zaměstnanci firem, nebo jako externí lektoři a konzultanti.

A co bezpečí?

„V marketingových trendech nás určitě čeká střet generací. To, co se zdá zvláštní nám, mladým vůbec nemusí vadit. Mohou se klidně nechat ‚očipovat‘,“ připomněl Mikoška z HP Tronicu. „Důležitou roli hraje bezpečnost dat – zejména ta vnitřní,“ dodal. Viktora s ním souhlasil: „Trendy přinesou řadu zjednodušení a ulehčení života. Na druhou stranu to zase povede k řadě nutných regulací, omezení a změn.“

Diskuse proběhla v prostředí speciálně upraveného kamionu SAP Hybris. Ten po Evropě jezdí v rámci turné, při němž posádka představuje inovativní obchodní scénáře a zákaznické studie. V Česku byl partnerem Marketingový institut.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále