Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Cannes Lions 2016: Letos přijde i kouzelník

Největší světová přehlídka reklamních, komunikačních a dalších kreativních oborů, která vždy koncem června zaplňuje prostory festivalového paláce ve francouzském letovisku Cannes, přivítala o víkendu své první návštěvníky a do konce týdne se jen těch oficiálně registrovaných na festivalu vystřídá více než 15 tisíc. Na ty všechny čeká nejen prakticky nepřetržitý proud projekcí, přednášek, prezentací a workshopů s desítkami osobností světového marketingu, reklamy a byznysu, ale i příslovečné večírky na terasách a plážích luxusních hotelů francouzské Riviéry. To vše dohromady nese společný název Cannes Lions. Od loňského roku přitom festival tvoří ve skutečnosti přehlídky čtyři – vedle tradiční soutěže, jež se letos koná již po třiašedesáté, přibyly tematické soutěže Lions Health, Innovation a Entertainment. Pořadatelé jejich otevřením sledují jednak záměr rozšířit záběr akce i mimo tradiční cílové skupiny festivalu, jednak samozřejmě i komerční hledisko – na čtyři akce se účastnický poplatek prodá dráž než na jedinou.

Je už tradicí s každým dalším ročníkem vypočítávat nové soutěžní kategorie, jež organizátoři na festival zařadili, nárůst přihlášených prací, který tyto každoroční inovace způsobily, a také další a další hvězdná jména, kterými se festival snaží zatraktivnit doprovodný program seminářů a diskusí. Začneme-li od konce, pak k top spíkrům letošního programu patří exšéf Googlu Eric Schmidt. Na festival sice nepřijíždí poprvé, tentokrát však dorazí ve své současné roli šéfa mateřské společnosti Alphabet. Je pravda, že za dlouhou historii festivalu už na jeho scéně skoro všichni, kdo ve světě reklamy, marketingu, značek či kreativity něco znamenají (anebo si to o sobě alespoň myslí), vystoupili. Proto se nejúspěšnější spíkři vracejí. A proto organizátoři vždy znovu a znovu hledají, jakým neotřelým jménem dodat festivalovému programu kouzlo. Letos sáhli po tom nejpovolanějším. Ano, tentokrát přijde i kouzelník: David Copperfield. Pokud po jeho performanci festivalový palác i s účastníky nezmizí, dozvíme se, které z více než 43 tisíc přihlášených prací se přičiněním 387 porotců probojují na stupně vítězů.

Autor je partnerem agentury Bison & Rose.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu