Když potřebujete získat pozornost pro svou reklamu a zrovna nemáte nějaký originální nápad, vrazte do vizuálu nějakou narážku na Hitlera nebo druhou světovou válku. Funguje to pořád spolehlivě, ať se chystáte uvést na trh tajemný mléčný nápoj, nebo potřebujete prodat potřeby pro psy. V posledních týdnech se sociální sítě baví nad čistě bílým Kefírerem, po kterém se budete cítit jako nadčlověk, a na Slovensku pro změnu billboardy napsané švabachem varují řidiče, že „pes nesmí být vůdce“. Mají zákazníky přesvědčit, aby zajeli do zverimexu koupit dvířka pro psy, aby nemuseli otevírat dveře pokaždé, když domácí mazlíček potřebuje vyvenčit. Tohle sdělení je ale v reklamě tak utopené, že na první pohled není jasné, jestli to není jen pokračování kampaně extrémisty Mariana Kotleby.
Hitlerovské narážky už dávno nejsou kontroverzní, zesměšňování nacistického zločince je běžnou součástí popkultury. Cokoliv s druhou světovou válkou zaručeně prodává časopisy a zvyšuje sledovanost televizních dokumentů. Ale mám své pochyby o tom, jestli stejný princip funguje i v segmentu rychloobrátkového zboží. Pozornost sice zaručí, ale hodíte pak takový produkt i do svého nákupního košíku?
Filip Rožánek, šéfredaktor
Tiskové zprávy, náměty a ohlasy posílejte na [email protected].