Nejlepší vzpomínkou na každou konferenci je prý občerstvení, zatímco třeba z výstavních stánků mizí hlavně propisky. Taková je dlouholetá zkušenost na straně pořadatelů akcí i jejich návštěvníků. Čím ovšem uchvátit publikum, když se dostatečně nasytí a kvůli taškám plným propagačních předmětů se nemůže ani hnout? Černým divadlem? Vizuálními efekty a barevným kouřem? Monumentální konstrukcí pódia plnou LED světel? Nebo snad sličnými hosteskami, populárními zpěváky a zábavnými estrádními hosty? Odpověď znají vítězové světových oborových cen, jejichž práce představujeme v tomto vydání přílohy Extra.
Evropští šampioni
V Evropě patří mezi nejrespektovanější oborové přehlídky mezinárodní festival EuBea (což je nepříliš překvapivě zkratka pro European Best Event Awards). Pořádá ho italská společnost ADC Group. Podzimní vyhlašování se loni uskutečnilo ve španělské Seville, letos se přesouvá do ruského Petrohradu. Porota oceňuje vždy tři nejlepší akce a agentury v devatenácti základních kategoriích, dále loni udělila sedm mimořádných cen a tři ceny pro nejzdařilejší event.
Statisticky vzato cenám dominují západoevropské projekty. Ceny pro nejlepší eventy si rozdělili Belgičané, Britové a Nizozemci, největší počet ocenění v jednotlivých kategoriích putoval k Italům a Němcům.
Loni ale uspěla i česká JAD Productions, která pro Socialbakers zajišťovala konferenci Engage Prague 2015. V kategorii kongresů a konferencí získala první místo. Druzí skončili Slováci z Creative Pro – 27Names za konferenci Dare for More.
Waterloo tentokrát bez ostudy. Nejlepším evropským eventem byla loni vyhlášena červnová rekonstrukce bitvy uspořádaná k 200. výročí Napoleonovy porážky. Stála více než pět milionů eur a sledovalo ji 128 tisíc diváků.
Zdroj: Bataille de Waterloo 1815