Tweetů nebylo vůbec málo. Plně rozumím uživatelům, kteří nesdílejí zájem o novinky ze světa digitálního a obsahového marketingu na sociálních sítích. Už méně však rozumím některým kolegům, kteří dokázali celou akci lakonicky zhodnotit s tím, že to byla ztráta času a že to za ty peníze rozhodně nestálo. Pikantní mi to přišlo zejména od těch, kteří se na akci pouze mihli díky volným vstupům či s významnou slevou. Je to takový místní konferenční folklor. Obdobnou kritiku jsem zaznamenal i u Marketing Festivalu či PIAF. Stojí to za tu investici?
Koncept Engage – propojení konference, workshopů a udílení cen pořadatele – je určen pro mezinárodní publikum a zároveň cílen především na marketingové manažery v exekutivním postavení. Pořadatelé ze Socialbakers používají konferenci i pro účely PR a samozřejmě jako prodejní kanál. Ale také pečlivě dbají na kvalitu přednášejících.
Jistě, úroveň workshopů i přednášek se samozřejmě lišila a určitě bych uvítal leckdy větší detail či rozdělení přednášek podle úrovně posluchačů. Ale kdy se vám poštěstí v ČR slyšet mediální profesionály z BBC, Mashable, Business Insideru či skvělých The Onion. Do Prahy se Socialbakers podařilo dostat špičku oboru z KLM, IBM, Universalu, Coca-Coly, ale také z NASA a NATO. Když pominu velmi produktivní networking s některými spíkry, málokdy se mi stane, že se mě pořadatelé ptají přímo na akci, co se mi líbilo a co by mohli zlepšit.
Engage v ČR je unikátní příležitost zjistit, jak se dělá marketing, který se bude u nás teprve aplikovat. Už jste využili na sítích boty? Dokážete využít obsah na satirickém webu, který umí prodávat? Má vaše marketingové oddělení vlastní redaktory? Zvládáte kooperaci s více než sto influencery? Umí CEO vaší společnosti sám komunikovat na sociálních sítích? Udělejte si obrázek sami. Buď přímo na konferenci, nebo alespoň přes streamovaný přenos.
Marek Bačo, head of Mediacom Beyond Advertising