Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Facebook poodhalil svou budoucnost. Prim v ní má hrát virtuální realita či chatovací boty

Facebook nechce být „jenom“ sociální síť. Firma se v dalších letech hodlá soustředit převážně na vývoj nových technologií. Ty nejdůležitější z nich představila na své vývojářské konferenci F8 v San Francisku.

Messenger v centru dění

Jednou z priorit je pro Facebook rozvoj chatovací aplikace Messenger, která v letošním roce oslavila už 900 milionů aktivních uživatelů. Facebook na F8 oznámil, že se Messenger rozšířil o chatovací boty. Ty umožní firmám či médiím přímou interakci s jejich zákazníky či čtenáři. Možnost naprogramovat si vlastní bot využila například televize CNN.

V praxi to funguje zhruba tak, že uživatel Messengeru napíše botu, které oblasti zpravodajství jej zajímají. Na oplátku mu pak bot pošle zprávu, kterou minul, či výběr textů. Prostřednictvím botů si bude moci každý uživatel Messengeru zjistit předpověď počasí nebo třeba objednat pizzu. „Díky botům můžete se svými zákazníky komunikovat stejně jako se svými kamarády prostřednictvím zpráv. A navíc dostanete okamžitou zpětnou vazbu,“ řekl na konferenci CEO Facebooku Mark Zuckerberg.

Reklama
Know

Pro mediální domy je podobně zásadní jako boty i zpřístupnění platformy Instant Articles (IA). Tu si mohli od loňska vyzkoušet vybraní vydavatelé, nyní bude dostupná všem. IA umožňuje médiím publikovat své texty přímo v prostředí facebookového newsfeedu s tím, že je mohou doplnit i o infografiku, fotografie či virtuální mapu.

Vydavatelé mohou prostřednictvím IA přímo prodávat bannerovou reklamu, videoreklamu a animované sdělení v jazycích HTML5, Javascript a CSS. Monetizovat svůj obsah mohou díky Facebook Audience, přičemž třetina zisku z reklamy zůstane Facebooku.

Velké pozornosti se na F8 dostalo virtuální realitě. Zuckerberg potvrdil, že má podle něj šanci „stát se tou vůbec nejvíce sociální platformou“, a jeho firma představila několik nových zařízení.

Novinkou je první 3D kamera z produkce Facebooku nazvaná Surround 360. Přístroj umožňuje natáčet videoobsah ve formátech 4K, 6K i 8K. Ve vývoji je momentálně i speciální VR selfie tyč.

Podle Zuckerberga žijeme ve zlaté éře živého vysílání, ve kterém chce být jeho Facebook lídrem. Svou službu Live, umožňující živý stream, zpřístupnil i pro externí vývojáře. Prvními partnery Facebooku se stali Livestream, Buzzfeed, Videpresso a firma DJI, která vyrábí drony. Třetí strany pustí Facebook i k profilovým videím svých uživatelů. V blízké budoucnosti by si mohli přidávat profilová videa pocházející původně z aplikací MSQRD, Cinemagraph Pro nebo Vine.

Základní ideou Facebooku má být podle jeho CEO Zuckerberga i nadále propojování lidí po celém světě.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)