O přízeň komunity profesionálních i poloamatérských fotografů se již desítky let přetahují japonské značky Canon a Nikon. Nikon v současné době zaujímá strategii, podle níž oslovuje fotografy, kteří svým pohledem na svět prostřednictvím fotografie inspirují k zachycování obrazů světa také běžné uživatele. Témata kampaní se různí a s nimi rovněž interakce uživatelů, ale také médií.
Pohádky optikou Nikonu
V loňském roce například Nikon v rámci kampaně #PicWorth1000Words (jeden obraz vydá za tisíc slov) oslovil několik profesionálních fotografů z různých koutů světa, aby převyprávěli svůj oblíbený pohádkový příběh prostřednictvím čtyř fotografií. „Kampaně inspirující uživatele k vlastní tvorbě mají velký komunikační potenciál. S tématem pracoval například magazín Hospodářských novin ego!, který oslovil současné české prozaiky, aby jednotlivé pohádky převyprávěli svým osobitým stylem. Prostor dostala i fotografka Alžběta Jungrová, která svým pojetím legendy o bílé paní doplnila Červenou karkulku, malou mořskou vílu a Sněhurku,“ říká Michal Večeřa z agentury Guideline, která českému Nikonu pomáhá s tématem fotografování oslovit širokou veřejnost. Jitka Spoustová Staňková, PR manažerka Nikonu v České a Slovenské republice, pak doplňuje: „S konceptem pohádek v obrazech a soutěží o fotoaparát Nikon 1J5 jsme se rozhodli oslovit i uživatele Instagramu s hashtagem #PicWorth1000Words. Celou soutěž jsme nastartovali předvánoční akcí v duchu pohádek pro blogery, instagramisty a další kreativce aktivní na on-line platformách. Ti nám pomohli rozšířit povědomí o soutěži u nás i na Slovensku. Soutěž zajistila značce zhruba 500 nových a vracejících se followerů.“
Další kampaní, která probíhá v úzké spolupráci s influencery, je #CreativeTrail. Nikon oslovil dva blogery z oblasti pánského životního stylu, Michaela Pezdu (www.ontheleaf.net) a Patrika Igaze (www.madebyboy.com). Ti navázali na globální kampaň, do níž se zapojila například i známá kapela Rudimental. Každý z blogerů si vybral pro interview jednu osobnost (fashion fotografa Branislava Šimončíka a módního návrháře Fera Mikloška). Na rozhovory navazovaly soutěže na obou blozích se zadáním vyfotit svoji největší inspiraci a obrázek sdílet na Instagramu. „Do soutěží se zapojilo téměř 500 uživatelů. Nepropagovali jsme je žádnou placenou formou, informovali o nich pouze oba blogeři a Nikon na svých sítích. Nejdeme čistě po návštěvnosti blogu, zajímá nás především, zda je pro ně značka skutečně lovebrandem. Takoví lidé pak s tématem sami pracují ještě dlouho po skončení kampaně,“ dodává Michal Večeřa.
Jeden z několika vizuálů soutěžní kampaně #PicWorth1000Words.
Foto: Nikon