Hokejová ikona Jaromír Jágr je už skoro dva roky hlavní tváří značky Huawei pro český trh a čínská firma sponzoruje jeho hokejový klub v Kladně. Vzájemná spolupráce fungovala idylicky až do chvíle, kdy Jágr na své facebookové stránce (sdružující 700 tisíc fanoušků) zveřejnil selfie pořízenou iPhonem. „Problémy s věrností ke značce, jejíž jsou tváří, měli i třeba Ronaldinho či Lewis Hamilton. Každopádně je to ale velké faux pas,“ říká Tomáš Janča, creative director agentury 2Score a provozovatel webu Sport.biz. Za výraznější nešvar považuje Janča následné reakce Jágra a Huawei. Hokejista na Facebooku vzkázal: „Pro všechny kritiky, co nechápou, že člověk může mít vícero telefonů. Když děláš reklamu na pivo, tak se občas musíš napít vody, jinak by se z tebe stal alkoholik. A že když se jednou vyfotíš s jinou (opice a iPhone), tak to neznamená, že jsi přestal milovat tu svoji (Veronika a Huawei).“ Výrobce telefonů jej okamžitě podpořil: „Jardo, také Tě milujeme a odpustíme Ti i nějakou tu bokovku. I když je to vztah na dálku, v srdcích jsme stále spolu.“ Podle Janči z toho vychází značka poněkud směšně. „Vzniklá situace nastavuje hodně nezdravou sponzorskou kulturu, obzvlášť když jde o takovou osobnost, jakou je Jaromír Jágr,“ tvrdí sportovní marketér. Irelevantní je pro Janču i argument, že má Jágr smlouvu pouze na klub, nikoliv na sebe. „Tváří komunikace je přece Jágr – s ním je spojen onen hvězdný efekt, který má na telefon dopadnout,“ vysvětluje. Neplatí ani argument, že je hokejista tváří pouze pro lokální český trh, a co si vyfotí v USA, zůstává za oceánem. „Relevantní je to jen de iure (pokud je to pravda), marketingově samozřejmě nesmysl. Jágr je jednou ambasadorem značky a je jím v daném segmentu i globálně,“ tvrdí Janča. Navíc Jágr má na Facebooku statisíce českých fanoušků, ke kterým promlouvá bez ohledu na to, kde se zrovna nachází.
Celá kauza je podle Janči alarmující hlavně kvůli tomu, že v ní hraje prim hokejista, který strávil prakticky celou kariéru v americkém profi portu. „Podobných situací se vyvarujeme tím, že budeme sportovce briefovat a o těchto prohřešcích se bude psát a mluvit,“ uzavírá marketér z 2Score.