Přes internet nakupuje 95 % internetové populace. Častěji (alespoň jedenkrát za měsíc) nakupují on-line dvě pětiny (39 %) dotázaných, jsou to spíše vzdělanější respondenti a obyvatelé Prahy. Více než dvě třetiny (70 %) internetové populace si už alespoň jednou koupily přes internet oblečení. Polovina opakovaně, častěji ženy a střední věková kategorie. Téměř třetina takto oblečení nenakupuje, důvodem je nemožnost si zboží vyzkoušet. Odrazují rovněž případné náklady na vrácení zboží. Obuv je na internetu méně vyhledávaným zbožím, nicméně alespoň jednou si boty z e-shopu objednalo 40 % respondentů. Problém je opět zkoušení, u bot je tato potřeba zdůrazňována silněji, různí výrobci používají různé číslování, a navíc někteří zákazníci mají specifické potřeby. Frekvence nákupu módy na internetu není vysoká. Pouze necelá desetina (7 %) z těch, kteří nakupují on-line oblečení nebo obuv, tak činí pravidelně (alespoň jedenkrát měsíčně), jsou to spíše mladší respondenti. S možností si zboží vyzkoušet má zkušenosti polovina nakupujících módu on-line, ve většině případů (64 %) tuto zkušenost hodnotí kladně. Rovněž s reklamací a s možností výměny či vrácením zboží převažují dobré zkušenosti. Mezi nejoblíbenější e-shopy prodávající oblečení a obuv patří Bonprix, dále Aukro, Sportisimo či Aliexpress.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.