Mám štěstí na lidi, kteří mě posouvají dál, říká Barbora Balgová. Na svou šanci ovšem v koutě nečekala

Měla jsem štěstí na lidi, kteří mě vytáhli nahoru. Jako mí profesoři nebo můj současný šéf, kreativní ředitel Dejan Štajnberger, říká Barbora Balgová, art directorka agentury VCCP. Slova o štěstí a o tom, že má krásnou kreativní práci, přitom během našeho krátkého setkání opakuje vícekrát.

Štěstí ovšem přeje připraveným. Barbora nejprve vystudovala design obuvi na střední škole v Uherském Hradišti. Bakaláře získala v animaci na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, tamtéž jej pak doplnila o magisterský titul v oboru vizuální komunikace.

Už při studiu dělala čtyři roky letušku. „Je to krásná práce, ale celý život se dělat nedá,“ říká Bára, která připouští, že za výdělek z této „brigády“ si koupila auto. Nové.

Nabídku na stáž v pražské reklamce dostala díky svému webovému profilu, k jehož založení ji prý přiměla máma. Začínala s výběrem snímků z fotobanky. A dnes je ve VCCP třetím rokem.

Pracuje třeba na zakázkách pro Strongbow, Zlatopramen, Bohemia Chips nebo UniCredit. Nedávno ovšem přebírala Zlatou pecku za aktuální kampaň neziskové organizace SOS dětské vesničky, která pomáhá rodinám ohroženým odebráním dítěte i týraným dětem.

Působivý projekt Ať se dětství nezadrhne zdůrazňuje význam pravidelného dárcovství prostřednictvím motivu hrací skříňky s malou baletkou a chlapeckým fotbalistou. Barbora se podílela na vizuálním ztvárnění projektu, který se kromě tisku, webu a OOH objevil i v televizi a rozhlase.

Práce pro platící i pro bono klienty ovšem Barbořin apetit ukojit nestačí. Navrhla limitovanou edici Becherovky Lemond a se svým komiksovým návrhem zvítězila v soutěži Coca-Coly pro mladé designéry a umělce, za což se podívala do centrály Coca-Coly v americké Atlantě.

Stačila připravit taky ilustrace pro řetězec Albert, Pilot pen nebo Etneteru, limitovanou edici záložek pro slovenské internetové knihkupectví Martinus a pravidelně přispívá na blog Michelle Losekoot a Miloše Říhy Bez jablka, který se „věnuje stereotypům mezi mužem a ženou“ a ona tam „mixuje komiksový styl s erotikou“.

A na sklonku roku měl vernisáž její vlastní projekt Kariéristický třicítky, soubor – taky erotických – grafik žen, které ještě neporodily děti a trpí takzvaným syndromem trojího S, což znamená, že jsou úspěšné, krásné, ale zatím na ocet (successful, sexy, single). „Jsem ve věku, ve kterém mě obklopují dva typy žen – vdané s dětmi a ty, které řeší svou kariéru. Až budu vdaná, budu kreslit série pološílených matek, ale o tomhle tématu zatím moc nevím, tak se věnuju těm kariéristkám,“ vysvětluje Barbora.

Rodačka ze slovenského Martina během našeho setkání dokonce použije slovo „houževnatý“. A to autor těchto řádků už hodně dlouho neslyšel.

Barbora Balgová, art directorka, VCCP

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-10_2025

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-10_2025

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17
iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251

MAM Exkluzivně v časopise

Marek Dvořák
Vojtěch Prokeš a Lumír Kajnar
David Pastrňák
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard