Český Art Directors Club, který tradičně pořádá soutěž ADC Creative Awards 2016, dříve známou jako Louskáček, oznámil, že stejně tradičně prodlužuje příjem přihlášek do soutěže.
Projekty v komerční komunikaci, designu a řemeslech, které byly zveřejněny mezi 1. lednem 2015 a 29. únorem 2016, mohou být do soutěže přihlášeny ještě do 15. března, ovšem za zvýšený poplatek. Pak budou přihlášky „odtajněny“ v sekce Galerie 2016 na webu ADC, který letos redesignovala Bistro Agency.
Přihlášené práce bude ve třech kolech posuzovat kmenová porota soutěže ve složení Marek Linhart z OgilvyOne, člen představenstva ADC Czech Jakub Antoš, Colin Lambertont z Fallon Prague a Vlado Kurek, kreativní ředitel Triad SK, který zastupuje slovenskou reklamu.
Kmenovou porotu v každé kategorii doplní některá ze tří porot odborných.
Poroty budou zasedat v týdnu, ve kterém dojde k samotnému vyhlášení výsledků této nejprestižnější národní soutěže, což bude 7. dubna. Takže i shortlisty budou zveřejňovány průběžně během týdne.
Vyhlášení proběhne opět v klubu LaLoca Music & Bar na pražském Novém Městě. Celá soutěž však bude letos zcela poprvé obohacena o celodenní doprovodnou konferenci pod názvem Be Creative or Die, na které ve Velkém sále Novoměstské radnice vystoupí zahraniční řečníci z komunikační branže.
V první části akce budou prezentovány práce nominované v kategorii integrovaných kampaní, v části druhé vystoupí Abraham Asefaw z The Pop Up Agency, Greg Barth ze Soulgrafix, Greg Quinton z The Partners, CEO Pixel Federation Šimon Šicko a zahraniční předseda celé poroty, jehož jméno bude teprve oznámeno.
„Letošní ročník je pro nás zlomový. Poprvé v historii soutěže se zároveň koná konference. Celá akce se tak posunula na další level. Spíkři, kteří vystoupí, se dají obyčejně vidět jen na velkých festivalech. Špičkové přednášky tak můžeme učinit dostupnými i těm, kterým třeba agentura nezaplatí výlet do Cannes,“ říká předseda pořádajícího ADC Hadji Moussa.