Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Google vybral digitální projekty, které finančně podpoří. Je mezi nimi i pětice z České republiky

Konec února potěšil 128 digitálních projektů napříč Evropou. Google oznámil výsledky své Digital News Initiative, jejímž cílem je podpořit inovace v digitální žurnalistice.

Iniciativa má tři části: spolupráci Googlu s vydavateli na vývoji produktů, dále trénink a výzkum nebo finanční podporu inovací. Právě v rámci poslední části oznámil internetový gigant rozdělení částky přes 27 milionů eur mezi zmiňovaných 128 projektů.

K úspěchu se už přihlásila nezisková organizace Sourcefabric, která se v Praze věnuje vytváření nástrojů s otevřeným kódem pro média. Google zaujal její projekt Live Coverage Ecosystem, který chce zpřístupnit možnost živých přenosů z důležitých událostí i pro menší média, jež si to nemohou finančně dovolit.

Reklama
Abovalve

Mezi vybranými projekty je také projekt mediálního domu Economia (mimo jiné vydavatel MAM) a společnosti Geneea Analytics pro automatické generování krátkých zpráv ze sportovních výsledků. První výsledky by měl ukázat zhruba za čtyři měsíce.

Na 35 tisíc eur se může těšit brněnský start-up pro vizualizaci dat DatamaticJaroslav Benc v něm vyvinul nástroj na rychlou publikaci interaktivních datových vizualizací. Ty je možné jednoduše editovat, přeložit i přenést do vizuálního stylu konkrétního média. Kromě nástroje plánuje nabízet novinářům a redakcím ve spolupráci s DatovaZurnalistika.cz také vypracované infografiky ke konkrétním tématům.

O jaké další projekty konkrétně jde, není v současné době známo a Google výsledky vybraným lidem a společnostem průběžně oznamuje. „Rozhodnutí o zveřejnění konkrétních projektů chceme nechat na úspěšných žadatelích,“ říká za český Google Daniela Chovancová z Havas PR.

Mimochodem, české projekty „vydělaly“ více než například šest projektů z Finska, které si odnesou 554 tisíc eur. Celkově patří podpora českých projektů v rámci celé Evropy mezi ty vyšší. Další kolo žádostí o podporu z fondu DNI bude spuštěno v polovině letošního roku.

Dva miliony do „garáže“

Kromě výsledků Digital News Initiative oznámil Google ve stejnou dobu i start dalšího projektu – Digitální garáže. Ten, jak napovídá název, se také soustřeďuje na rozvoj digitálních dovedností a produktů, cílovou skupinou jsou však v tomto případě běžní uživatelé.

Garáž Googlu nabízí bezplatné on-line výukové programy, které zahrnují široké spektrum témat od vyhledávání na internetu až po oslovování zákazníků přes e-mail. Kurz zatím obsahuje 23 témat a 89 lekcí, v následujících měsících by měly přibýt další i s lokálním obsahem.

Google podle vlastních slov projektem reaguje na zjištění Evropské komise, podle kterého téměř polovina Evropanů nemá dostatečné digitální dovednosti. Komise se obává, že tento nedostatek může v budoucnu vyvolat problém při náboru nových zaměstnanců a způsobit, že do roku 2020 bude v Evropě 900 tisíc neobsazených pracovních míst.

Aktualizováno 7. března ve 13.05, kdy jsme přidali informace o projektu Datamatic.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)