3. Soud vymezil hranice product placementu

Umísťování různých výrobků v televizním vysílání se nesmí svou intenzitou blížit reklamě nebo teleshoppingu. Pravidla vymezil Nejvyšší správní soud v rozsudku, kterým potvrdil pokutu pro Českou televizi za nepřiměřenou propagaci tabletu Lenovo v dopoledním pořadu Sama doma. „Ovlivnění spotřebitelského chování diváka nemá představovat těžiště a smysl celého pořadu obsahujícího umístění produktu či jeho části,“ citovala z rozsudku agentura ČTK. „Umístění produktu v pořadu totiž rozhodně není a nemá být ‚umístěním reklamy uvnitř pořadu‘ či ‚skrytou reklamou s výstražným označením‘,“ uvedl soud. Manažerka Lenova v pořadu například lákala na nové barvy tabletů, které budou k dostání v dalších měsících, a konkrétní model byl zabírán tak často, že už ani nepůsobil přirozeně.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu
Golden Drum

MAM Exkluzivně v časopise

Kohy5
Vojtěch Tkáč z Refresheru
Gabriel Mattar
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Souboj-spotu_09_zari_1440x400
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Souboj-spotu_09_zari_1440x400
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka