Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

3. Soud vymezil hranice product placementu

Umísťování různých výrobků v televizním vysílání se nesmí svou intenzitou blížit reklamě nebo teleshoppingu. Pravidla vymezil Nejvyšší správní soud v rozsudku, kterým potvrdil pokutu pro Českou televizi za nepřiměřenou propagaci tabletu Lenovo v dopoledním pořadu Sama doma. „Ovlivnění spotřebitelského chování diváka nemá představovat těžiště a smysl celého pořadu obsahujícího umístění produktu či jeho části,“ citovala z rozsudku agentura ČTK. „Umístění produktu v pořadu totiž rozhodně není a nemá být ‚umístěním reklamy uvnitř pořadu‘ či ‚skrytou reklamou s výstražným označením‘,“ uvedl soud. Manažerka Lenova v pořadu například lákala na nové barvy tabletů, které budou k dostání v dalších měsících, a konkrétní model byl zabírán tak často, že už ani nepůsobil přirozeně.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)