Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Přes moře

Přes moře je rozšířenou reportáží německého novináře Wolfganga Bauera a českého fotografa Stanislava Krupaře o cestě s uprchlíky přes Středozemní moře až do Evropy. Na popisu nočních útěků, schovávání se před úřady a pobytů ve vězení ukazuje, že za jednoduchou větou v médiích o tom, že uprchlíci připluli do Evropy, je mnohem složitější a dramatičtější realita.

Pro utíkající totiž cesta do zaslíbeného Německa nebo Švédska může znamenat několik opakovaných pokusů a podrazů pašeráckých skupin. Bauer a Krupař se na tuto cestu vydali coby uprchlíci z kavkazských zemí. S rizikem, že jejich odhalení pašeráky by pro ně mohlo mít hrozivé následky.

Kniha Přes moře přímo o médiích nic neříká, ukazuje však, proč se je vyplatí podporovat a zejména odvážné novináře v nich. Kniha je totiž nejen poctou Bauerovu domovskému týdeníku Die Zeit a jeho odhodlání podpořit svého redaktora při dlouhé, náročné a zřejmě i nákladné cestě za důležitým příběhem, ale i materiálem, na kterém si média dělají jméno. A text, fotografie a rozhovory s Bauerem i Krupařem využila i řada těch českých.

Reklama
ČEZ

Za poslední léta přitom několik zdejších redakcí stáhlo své stálé zpravodaje ze zahraničí a za oběť klesajícím prodejům padly i velké zahraniční cesty. Nad podpisem, který by je schválil, se váhá čím dál tím déle.

Reportáž Wolfganga Bauera přitom ukazuje, že se to vyplatí. Na rozpočtu redakce to sice nemusí být (hned) vidět, projeví se to však jinde. Stačí si vzpomenout na loňskou cestu novinářek Lenky Klicperové a Markéty Kutilové do syrského Kobani, ze které vzešla mimo jiné kniha SOS Kobani. Kdy naposledy jste v médiích tak často slyšeli o časopise Lidé a Země?

Pašeráci by s sebou novináře ze strachu, aby je nevyzradili úřadům, nevzali. Na téhle cestě je největším nebezpečím, že by nás mohli odhalit.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)