Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Výchova diváků v Čechách. Podle učitele Netflixu

Netflix je od počátku roku 2016 celosvětový. Tedy i český. Zatím jde v podstatě o pouhé gesto – o přiznání možnosti se zaregistrovat. Trhy jako ten náš nemohou pomýšlet na lokalizaci vzhledem k masovému rozšíření služby o 130 zemí najednou. Český dabing i titulky zatím tedy chybí. Firma navíc musí přistupovat ke každému trhu zvlášť, a v Česku tak například nebude zpřístupněn vlajkový seriál House of Cards nebo Homeland, protože práva na vysílání tu už Netflix prodal a musí počkat na jejich vypršení. Nabídka celkově nemá takový rozsah jako v Americe.

Absence dabingu a titulků představuje značné omezení a Netflix riskuje, že až k lokalizaci dojde, budou už Češi dávno zpátky na internetových úložnách a jiskru zájmu se nepodaří zažehnout. Šéfy firmy to nemusí zvlášť trápit, český trh je pro ně velmi malý a zůstává u nás velká fixace na klasickou televizi, takže potenciálních diváků zde příliš nečekají. Mnohem větší škoda odmítnutím Netflixu vznikne nám. O jeho příchodu se v Česku šuškalo už přinejmenším rok a tuzemští distributoři se příchodem světového gigantu necítí ohroženi. Naopak doufají, že se Netflixu podaří převychovat naši společnost, pro kterou je internetové pirátství úplná samozřejmost.

I Netflix nabízí obsah, který sežene uživatel torrentů bez zvláštní námahy zdarma. A jistě na něm není k nalezení vše – uspokojí podle všeho častěji diváky hledající na večer „něco k vidění“ než konkrétní snímky. Přesto se podařilo přesvědčit miliony zákazníků po celém světě k jeho předplacení. Může za to jak rozumná suma, tak i jednoduchost ovládání a komfortní přístup k archivu.

Reklama
MMcite

Reálné škody ani důsledky pirátství a obecně neochoty platit se zatím nepodařilo přesvědčivě prokázat. Jisté ale je, že dřív nebo později se i Češi budou muset naučit finančně ocenit to, co konzumují na internetu. Nejen v Americe ukázal možnou cestu právě Netflix. Buďme tedy zvědaví, jestli prorazí i zde. Z jeho přítomnosti může náš trh mnohem víc získat než ztratit.

Článek byl publikován na Aktuálně.cz

Martin Svoboda
filmový a televizní kritik, Aktuálně.cz

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu