Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Twitter bez 140 znaků? Konec světa, nebo krok kupředu?

Twitter a omezení příspěvků na 140 znaků. Odjakživa patřily k sobě. Jeho nejsignifikantnější vlastnost ale v letošním roce zřejmě zmizí. Čím zůstane populární, ale neustále finančně trápící se sociální síť poté? Ještě větší kopií Facebooku, jak křičí odpůrci budoucího kroku, nebo zdravě rostoucí službou, která se konečně dokáže dostat do kladných čísel?

Už se o tom mluvilo delší dobu. Twitter pod vedením navrátivšího se CEO Jacka Dorseyho prochází v posledních měsících mnoha výraznějšími změnami, které mají zatočit s dlouhodobou stagnací. V prvních dnech nového roku vybuchla panika naplno. Ačkoliv to Dorsey nepřiznal ve svém příspěvku naplno, dá se číst mezi řádky. Limit 140 znaků je technologický přežitek. A pracuje se na změnách. Nejčastější zvěsti mluví o limitu až 10 tisíc znaků, byť až po rozkliknutí příspěvku o délce, na kterou jsme zvyklí.

Twitter má silnou mediální podporu, mezi věrnými fanoušky je velmi oblíbený, ale jejich počet zdaleka neroste tak, jak by bylo potřeba. Mnoho nových uživatelů limit 140 znaků navíc ani nechápe, zatímco většina pionýrů si bez něj Twitter odmítá vůbec představit. Potřeba vyjádřit se v délce necelé jedné SMS byla vždy vnímána (tak trochu arogantně) jako zkouška určitého stupně intelektu a kreativity. „Ne jako na tom Facebooku, kde si každý píše, co chce.“ Historie ale stejně mnohokrát ukázala, že nudu, trápení a šeď lze vykouzlit i ve dvou větách.

Reklama
ČEZ

Nejdůležitější je zvážit varianty. Byl by pro nás svět smutnější s delšími tweety, nebo bez Twitteru, který neinovoval a zemřel? Já mám jasno. Nikdo nás nenutí psát dlouhé příspěvky ani sledovat ty, kteří tak budou činit. A až ta vlna nevole přejde, možná zjistíme, že to zas taková hrůza není. Ostatně jako většina inovací. Vždyť kdo si dnes vzpomeneme, jak vypadaly všechny ty staré Facebooky, které jsme chtěli vrátit.

Důležité je, že ta nejlepší řešení si vždy cestu k životu najdou. Doufejme, že si Twitter správně spočítal, aby byla jeho.

Eliška Vyhnánková, konzultantka sociálních sítí

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)