Byznys magazín Foundr vydal kuchařku. Svým způsobem. Přímočaře nazvaná kniha Jak získat prvních 10 tisíc sledujících na Instagramu je součástí volně dostupných elektronických publikací digitálního časopisu a zároveň podrobným návodem, jak na „obrázkovou“ sociální síť. V době, kdy se velká část firem a marketérů snaží překotně rychle rostoucí fenomén pochopit, dává její vydání smysl. A Foundr je se svým půlmilionem sledujících vcelku důvěryhodným průvodcem.
V několika kapitolách radí, za jakých okolností se na Instagram vůbec pouštět a jak na něm fungovat. Díky vlastní zkušenosti doporučuje třeba nejlepší nástroje pro časování postů nebo pro přidávání textů k fotkám.
Úvodní krok podle Foundru zde začíná, stejně jako v mnoha jiných případech, rešerší. Přezkoumáním toho, co na Instagram dává vaše konkurence nebo vám podobní, a toho, jak jim to funguje. Ještě důležitější je však podle něj sledovat, co zveřejňuje vaše publikum a komunita, kterou byste chtěli oslovit. Lehkou chybou je totiž prý snaha zaujmout vaši konkurenci spíš než fanoušky.
Jeden z nejzajímavějších postřehů magazínu se týká spolehlivosti. Foundr ve své publikaci tvrdí, že pomocí Instagramu se mu povedlo získat i nové předplatitele (neupřesňuje však jejich počet). Za jednu z klíčových podmínek tohoto úspěchu považují tvůrci pravidelnost svých postů, na kterou se publikum může spolehnout. „Ještě před tím, než si vůbec předplatí náš časopis, ví naše komunita, že se může spolehnout na to, že pravidelně doručíme kvalitní obsah,“ popisují autoři jednu ze svých teorií.
Podle Obrazení.cz je v Česku a na Slovensku v současnosti téměř 200 tisíc uživatelů Instagramu a ve skutečnosti jich bude nejspíš ještě víc. Což už zní jako dobrý vzorek pro testování.
Nedávná studie zjistila, že značky mají na Instagramu 58krát větší engagement než na Facebooku.