Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Proč nepůjdu 21. prosince na Ovčáčka do PR Klubu

Rozhodnutí PR Klubu uspořádat s mluvčím prezidenta „půldenní vzdělávací seminář“ považuji za profesionální i lidské selhání. PR Klub používá argument, který na první pohled vypadá vznosně: „Coby PR profesionálové bychom měli podporovat dialog ve společnosti“.

Má to ale jeden háček. Diskutovat můžete s někým, kdo má sice odlišný názor, ale je připraven o něm vést dialog. Pokud je vaším oponentem člověk, který bojuje nefér prostředky a pravda přitom smutně stojí v koutku, nemá to smysl. Z takové diskuse prostě nemůže druhá strana vyjít jako vítěz. Žijeme v době, kdy slova a činy zaznívající z Pražského hradu rozdělují národ a podněcují v něm nenávist. Skutečně tedy nechápu, jaký smysl má pokus o diskusi s člověkem, který žádnou nevede a vést nehodlá. Jediným výsledkem bude další komunikační prostor, který tento symbol současné podoby Pražského hradu dostane.

Kromě toho PR Klub pořádáním semináře poškozuje PR profesi jako takovou. Legitimizuje jím totiž pana Ovčáčka coby „PR profesionála“. Chce s ním vést dialog o „komunikační strategii, využívaných nástrojích“ atd. A já prostě odmítám připustit vnímání, že pan Ovčáček patří mezi nás, lidi pracující v PR, řídící se jasnými etickými zásadami definovanými Stockholmskou chartou. Už párkrát jsem slyšel neformální názor ve smyslu „on ten Ovčáček svou práci dělá vlastně dobře“. Není to pravda. Dělat dobře svou práci znamená dělat ji podle pravidel, a ne ukazovat světu, že „kreativní práce s pravdou“ a spin doctoring mimo veškeré hranice vedou k popularitě. Všichni, kdo v PR pracují, by se od metod, které Pražský hrad používá, měli jasně distancovat, a ne s lidmi, kteří je realizují, organizovat diskuse.

Reklama
MMcite

Myslím, že PR Klub by měl trochu více domýšlet důsledky svých činů. Plánovanou akcí nahrává na smeč lidem, kteří tuhle zemi vedou do pekla. A je jedno, jestli to dělá proto, že se jen chce zviditelnit, kvůli příjmům ze vstupného, nebo proto, že má dobré úmysly – těmi je dlážděna nejedna cesta do podzemí.

 

Martin Frýdl, executive partner, AC&C Public Relations

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)