Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jak by měl přemýšlet mluvčí? Především jako manažer komunikace

O své profesní praxi měl pozdější ředitel tiskového odboru prezidenta republiky a dnešní ředitel komunikace skupiny PPF Radim Ochvat jasno. Už během studií jej fascinovalo rádio. „Věděl jsem, že mediální svět je pro mě jako stvořený. Vždycky jsem se chtěl vydat cestou komunikace,“ vysvětluje dnes. Do rádia Hellax se dostal už v osmnácti letech. „Postupně jsem měl možnost se na malém prostoru poměrně dobře naučit to, jak funguje médium,“ dodává. Radim Ochvat si postupně vyzkoušel různorodé rozhlasové profese. „Byl jsem redaktorem, četl jsem zprávy, měl jsem vlastní pořady, posléze jsem začal dělat i promotion a prodej,“ vzpomíná. Nakonec se propracoval až na pozici programového ředitele, na kterou se dostal v pouhých 23 letech. „Asi jsem měl i trochu štěstí a pomohlo mi i to, že jsem se nebál prezentovat svůj názor a vizi,“ dodává. V této roli byl u transformace obou rádií. Hellax se měnil zčásti, Rádio Orion kompletně. Svět rádia nakonec po deseti letech opustil a začal pracovat jako konzultant a podnikatel v oblasti PR.

Kontext v hlavní roli

Mediální trh nicméně sleduje dodnes. Když polemizuje o úrovni českých médií, prstem ukazuje na text v Hospodářských novinách o podnikateli, který si otevřel pekárnu. „Česká média se především změnila v tom, že v nich vidíme více pozitivních příběhů, a to je dobře. Před lety jsem měl pocit, že hlavně po ránu se některé konfrontační zprávy podepsaly na mé náladě,“ upozorňuje. Na médiích oceňuje kontext na úkor jednostrannosti a trendovosti. Ačkoliv Ochvat strávil dekádu v rádiu a dnes působí ve skupině PPF, jeho jméno je neodmyslitelně spjato s bývalým prezidentem Václavem Klausem. Nasnadě je otázka, jestli se dá praxe ve vrcholné státní správě a privátním sektoru vůbec srovnat. „Profese je stejná. Rozdíl spočívá hlavně v tom, že v politice a kolem ní je mnohem více konfliktů, takže jste v permanentním střehu. Role mluvčího by se neměla podceňovat, ale ani přeceňovat. Mluvčí by měl hlavně přemýšlet jako manažer komunikace. Není jen prostředkem, ale spoluvytváří reputaci a image firmy nebo instituce,“ říká. A kde si Ochvat dokáže pročistit hlavu? „Sportem, který mě naučil výhrám, prohrám, koncentraci i relaxu,“ zdůvodňuje. Rozplývá se nad úrovní některých pražských divadel a prozrazuje i jméno oblíbené kapely. „Vyrůstal jsem na Metallice,“ říká.

Radim Ochvat, PPF, ředitel komunikace

Reklama
Know
Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)