Řetězec Lidl otevírá v Berouně první prodejnu podle nového konceptu. Do rozvoje prodejní sítě investuje v příštích třech letech celkem devět miliard korun. „Po určité době, jež byla ve znamení modernizací stávajících prodejen, jsme se rozhodli pro výstavbu zcela nového konceptu prodejen. Ten bude znamenat pro zákazníky především komfort nakupování,“ uvedl generální ředitel Lidlu Pavel Stratil. Berounský supermarket je první prodejnou Lidlu nové generace ve střední a východní Evropě. Vyznačuje se moderní architekturou, stavebními technologiemi šetrnými k životnímu prostředí, novými službami pro zákazníky a lepšími podmínkami pro zaměstnance. Mezi největší změny patří podle Stratila širší parkovací místa, uvnitř pak světlý vzdušný prostor se širokými uličkami, velká pekárna a rozšířené úseky čerstvých potravin. „Zákazníci jistě ocení více pokladen s novým odkládacím prostorem. Novinkou jsou také toalety s přebalovacím pultem nebo nabídka kávy s sebou,“ doplňuje Stratil. Zaměstnanci budou mít k dispozici odpočinkové prostory v druhém patře včetně terasy a sprch. Berounská prodejna vyrostla v Plzeňské ulici na místě původního supermarketu. Náklady se vyšplhaly skoro na 90 milionů korun. Nový koncept prodejen Lidl představil teprve letos, první takovou budovu dokončil v Itálii. Lidl na českém trhu působí 13 let.
Beroun byl pro zavedení nového konceptu vybrán kvůli vhodnému pozemku, vstřícnosti města a vzhledem k silnému konkurenčnímu prostředí.