Detailní měření konverzí je dnes na internetu běžnou praxí. Marketérům pak při využití správného atribučního modelu umožňuje detailní optimalizaci. Problém nastává, když konverze proběhne v reálném světě, na pobočce nebo přes telefon. Tato nepodchycená data mohou výkonnost jednotlivých nástrojů značně zkreslovat.
Tuto mezeru řeší nový nástroj C-All velmi jednoduše. Na banner nebo internetovou stránku se každému uživateli promítne unikátní telefonní číslo. Díky tomu systém ví, jaký uživatel zrovna volá, a konverzi přiřadí správné internetové reklamě. C-All je propojen s Google Analytics a konverzi umí připsat i do Adwords nebo Skliku.
Stejný princip je možné využít i na off-linové reklamy, jako jsou billboardy, tiskové inzerce nebo reklama v rádiu. I tyto marketingové kanály se zaznamenají do Analytics.
Cena závisí na počtu čísel
Pro každého klienta C-All periodicky točí určitý počet telefonních čísel. Když na dané číslo zákazník zavolá, ústředna ho přepojí na klienta. Podstatné je, že i když si zákazník číslo zapíše nebo zapamatuje a zavolá například za pár týdnů, stále se dovolá k zadavateli původní inzerce. C-All pro své klienty tato čísla drží a jsou zabezpečeni i proti vyhoření serverů a dalším technickým obtížím.
Právě od velikosti kampaně, a tudíž i počtu potřebných telefonních čísel se odvíjí cena za využití produktu. Pro řemeslníka, jehož stránky navštíví okolo 50 uživatelů denně, se částka pohybuje ve stokorunách měsíčně. Pro velkou firmu s masivní kampaní může jít i o desetitisíce. Vzhledem k nákladům na inzerci a úsporám vyplývajícím z optimalizace by se však měl nástroj vyplatit.
Partnerem jsou výkonnostní agentury
„C-All je ideální pro každou firmu, která splňuje tři základní podmínky – dělá kampaně, lidé jí na základě nich volají a chce je optimalizovat. Ze začátku jsme se snažili tyto firmy oslovit přímo, ale postupem času jsme zjistili, že nejefektivnější je spolupracovat s výkonnostními agenturami. Od nich slyšíme, že to funguje výborně a že je C-All ještě hodně levný,“ říká Jaroslav Vašut, jeden ze tří zakladatelů. C-All, který je na trhu zatím jen několik měsíců, tak nyní spolupracuje s agenturami Dobrý web, Better Marketing, Effectix, H1 nebo Robert Němec.
„Sami jsme kdysi pracovali v agentuře a trápilo nás, že nemůžeme doměřit telefonní konverze. Takhle jednoduše ten nápad vznikl. Podobný princip kdysi využíval i Reach Local, ale ten dělal i samotnou optimalizaci. Tu my necháváme odborníkům,“ říkají o C-All zakladatelé Jaroslav Vašut a Martin Novák. Nezávisle na C-Aall podobný systém odstartoval i v USA a rozšířit se má brzy i do Německa. V Česku ale zatím působí jen nadějně působící start-up, na jehož začátku byl jednoduchý nápad.
C-All je ideální pro každou firmu, která splňuje tři základní podmínky – dělá kampaně, lidé jí na základě nich volají a chce je optimalizovat. Jaroslav Vašut