Obměna nábytku je dnes vcelku častou záležitostí, neboť téměř polovina internetové populace (45 %) obměňuje nábytek alespoň jednou za pět let. Více než desetina (12 %) dotázaných naopak nábytek vůbec nemění. Lidé středního věku (30-44 let) nakupují nový nábytek častěji, pětina z nich koupí alespoň nějaký nový kousek každý rok. Na druhou stranu starší generace (45-59 let) mění nábytek spíše až po více než 10 letech jeho užívání.
Většina internetové populace (59 %) nakupuje pouze nový nábytek a více než třetina (38 %) nakupuje kromě nábytku nového také nábytek z druhé ruky. Muži častěji upřednostňují nový nábytek, zatímco ženy jsou více otevřené tomu, nakupovat také nábytek použitý.
Nábytek, ať už nový nebo použitý, lze sehnat z mnoha zdrojů, a to nejen ve velkých obchodech se širokým sortimentem, ale také v menších specializovaných obchodech, v bazarech, na bleších trzích, přes inzeráty, na internetu či od známých. Z těchto zdrojů jsou nejoblíbenější velké obchody, kde shání alespoň nějaký nábytek 96 % dotázaných. Konkrétně z velkých obchodů by nejvíce lidí shánělo nový nábytek v obchodním domě Ikea, dále v Asku a ve Scontu. Nábytek z druhé ruky oslovení nejčastěji nakupují v kamenných bazarech (33 % tam nakupuje alespoň nějaký). Naopak mezi nejméně oblíbené zdroje patří bleší trhy.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.