Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Firmy přilákala sledovanost ragby

Mistrovství světa v ragby bylo největší a nejsledovanější sportovní událostí roku 2015. A s tím je samozřejmě spojena spousta reklam.

Irský pivovar Guinness sponzoruje ragby na britských ostrovech už léta letoucí, takže mistrovství světa si nemohl nechat ujít. Připravil spoty s příběhy slavných ragbistů. Třeba jihoafrický ragbista Ashwin Willemse se dokázal dostat ze slumu, kde vyrůstal, až do jihoafrické reprezentace. Klasika se vším všudy. Velký příběh, velká produkce, velké emoce.

Podle známého rčení, že pivo a ragby jsou vlastně synonyma, sponzorují pivovary ragby všude na světě. Novozélandský pivovar Steinlager natočil stylovou černobílou reklamu o prvním týmu All Blacks, zvaném Originals. Tento tým farmářů, tesařů, kovářů a dalších drsňáků se v roce 1905 vydal na více než půlroční cestu do Evropy. Evropu svým umem zaskočil, když na turné ze třiceti pěti utkání vyhrál třicet čtyři!

Reklama
MMcite

Jo, to se točí reklamy, když máte k dispozici takovéhle příběhy…

Ale od velkých filmů k „jiným“ reklamám. Přepravní společnost DHL připravila akci pro 48 dětí z celého světa, která se jmenovala Ball Delivery. Z každé oslovené země byl vybrán jeden malý ragbista či ragbistka, kteří vedli týmy na stadion a nesli míč k slavnostnímu výkopu. Oslovena byla i Česká ragbyová unie, a tak jediný oficiální zástupce českého ragby na MS byl desetiletý Šimon Novák z Vyškova, který nesl míč na utkání Japonsko-USA. Jeho obličej se stal jednou z oficiálních tváří mistrovství.

České speciály

Tuzemská pobočka DHL byla také jednou ze dvou českých firem, které připravily k MS vlastní speciál. Podílela se na vytvoření spotů ukazujících a vysvětlujících ragbyová pravidla a herní situace, což mnoho diváků ocenilo.

Druhou českou firmou byl pivovar Bernard, který v počítačově animované reklamě propagoval své pivo Bohemian Ale.

Pohotovou reakci předvedli sponzoři finalistů z Nového Zélandu a Austrálie, aerolinky Air New Zealand a Qantas. Vsadily se, že poražený poletí v barvách vítěze. Australané prohráli, a tak posádka jejich letadla za enormního zájmu médií oblékla dresy All Blacks. Natočit velký film není špatné, ale vymyslet jednoduchou sázku, kde jediný náklad je sada dresů, má také něco do sebe.

Autor je kreativním ředitelem agentury Konektor

„Barbar na pohled, ale duší gentleman,“ zaznělo v ragbyovém sponzorském vzkazu pivovaru Bernard.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)