Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Férový tendr (2. část)

V předchozím díle jsme představili první tři zásady Férového tendru (www.ferovytendr.cz), který směřuje především do komerčního sektoru. Iniciativa v rámci AKA nevznikla jako samoregulační, ale jako snaha o kultivaci trhu a o návod pro zadavatele, jak získat z tendru nejlepší hodnotu. Tomu odpovídají i další tři zásady.

Čtvrtá zásada: Dostatek času a jasný timing.

Každý férový tendr má jasně nastavený harmonogram i počet kol výběrového řízení a respektuje harmonogram projektu/kampaně. Zadání tedy obsahuje také časový harmonogram samotného projektu (kampaně), který je předmětem tendru, resp. jeho důležité milníky (připravovaná fáze, spuštění atd.). Na strategicko-kreativní výstupy jsou třeba od zadání do prezentace minimálně čtyři týdny, protože pokud mají být kvalitní, není možné udělat je přes noc. V tomto případě nepomůže ani alokování více zdrojů, je to lineární proces řady aktivit (výzkum, briefing atd.).

Reklama
ČEZ

Pátá zásada: Dostatek příležitostí k setkání týmů.

U férového tendru je vždy možný osobní debrief a osobní prezentace strategicko-kreativních výstupů, která má pro zadavatele stejný význam jako chemistry meeting – umožní mu seznámit se s týmem a ještě lépe ohodnotit jeho přemýšlení nad zadáním. Ve FT reprezentuje agenturu reálný tým, který se v případě získání zakázky nezmění. Pokud si tím může být zadavatel jistý, může brát složení týmu a výsledek případného chemistry meetingu jako jedno z důležitých kritérií při výběru agentury.

Agentura má nárok na osobní zpětnou vazbu na prezentaci – na jejím základě může upravit a doplnit zpracování zadání, a zadavatel tak dostane kvalitnější výstupy. Odpovědi na otázky agentury nejsou dostupné ostatním agenturám v tendru, protože jejich zveřejnění je prakticky nahlédnutím do jejího know-how.

Zásada šestá: Jasná hodnoticí kritéria a zpětná vazba.

Každý férový tendr obsahuje přesnou definici konkrétních hodnoticích kritérií a určení, jakou váhu mají pro rozhodování. Zadavatel díky tomu snadno vybere vítězné řešení a výběr je jednoduše obhajitelný. Současně agentura získá důležitou zpětnou vazbu i v případě neúspěchu.

Poslední tři pravidla podle metodiky Férového tendru popíšeme příští týden.

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)