Reklama
Megaboard

Češi jsou skvělí developeři, neumějí se ale prodávat, říká se v pražské pobočce Skypu

Se zaměstnanci z devětadvaceti zemí světa je pražská centrála Skypu mezi českými zaměstnavateli raritou. Imran Sargusingh je však výjimkou i zde. Nový principal engineering manager totiž pochází ze Svaté Lucie, karibského ostrova. Jeho původ se tak mezi všemi zaměstnanci z Česka, Slovenska, Ruska, Německa a dalších zemí přece jenom trochu vymyká.

Do Prahy ho po patnácti letech práce pro Microsoft ve Spojených státech přivedlo doporučení kolegy, který zde už pracoval. „Ve své kariéře jsem byl na křižovatce a rozhodoval se mezi tím, zda zůstanu v dosavadním zaměstnání, nebo ho změním,“ popisuje své důvody. Tou dobou už za sebou měl devět let vývoje nástrojů pro tvorbu aplikací a práci na předchůdci cloudového úložiště OneDrive.

O stěhování nakonec rozhodlo to, že spolu s manželkou dlouho toužili pracovat a žít v zahraničí. A Prahu si oba zamilovali na první pohled – od jídla přes památky až po fakt, že tu lze žít bez auta. Zejména na to poslední si ale v Česku musel nějakou dobu zvykat, spolu s trochu jinou formou komunikace. „V Americe se velká část pracovní konverzace odehraje přes e-maily. V Česku se mnohem častěji volí telefonáty, instant messages nebo právě Skype,“ popisuje svou zkušenost.

Nonstop testování

Do Prahy Sargusingh zamířil kvůli touze poznávat nové země, do Skypu kvůli jeho firemní pověsti a kultuře. „Znalost značky Skype je mezi uživateli vysoká a obecně je vnímán jako cool firma,“ přiznává on sám. Dodává, že komunikační firma si i po letech fungování dokázala zachovat startupovou kulturu a je velice agilní. Jeho dnešní úlohou je pracovat na zlepšování kvality video a audio přenosů.

Fungování týmu Skype je přitom poměrně specifické – samotný produkt se vyvíjí napříč jednotlivými vývojovými centry po celém světě. Ta ke komunikaci a koordinaci využívají právě Skype, a to nepřetržitě. Kanceláře všech poboček včetně té pražské jsou vybaveny moderními zařízeními, která umožňují efektivní komunikaci napříč týmy nejen v Evropě, ale také ve Spojených státech. Podle Sargusingha funguje tento systém práce „na dálku“ překvapivě dobře. „Musíte se naučit lidem důvěřovat víc, než byste to běžně dělali. Nemůžete je na dálku kontrolovat, a v důsledku to posilňuje tým,“ vysvětluje. Další výhodou je neustálý zátěžový test vlastního produktu. Sebe i kolegy popisuje jako „heavy users“ a jejich vlastní zkušenosti pomáhají Skype zlepšovat.

Jediná otázka, nad kterou se Sargusingh pozastaví, je ta, na jaké vlastnosti by podle něj měli Češi zapracovat. Nakonec zazní odpověď, která se prý říká v pražském Skypu – že Češi jsou skvělí developeři, ale neumějí se prodávat.


Imran Sargusingh

principal engineering manager, Skype

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále