Titulek vypůjčený od Martiny Kafkové z agentury M-ocean vystihující sice již otřepanou, byť stále platnou podstatu efektivního sales promotion. Personalizovaný e-mailing a ochotný personál „na drátě“ vám sice mohou výrazně pomoct s výběrem vysavače, pokud se však jedná o zboží nějakým způsobem podněcující naše smysly, je osobní zkušenost v místě prodeje k nezaplacení.
Když se standard stane samozřejmostí
I český zákazník je naštěstí stále náročnější a na přešlapy prodejců i výrobců se naučil reagovat. Samozřejmě stále zde zůstává početná skupina zákazníků hlídajících si v první i poslední řadě cenu výrobku či služby. Zároveň však, inspirováni nabídkou „průkopníků“ a různých start-upů v oblasti obchodu a služeb, vyžadujeme daleko více nadstandardní služby, které pak logicky časem vnímáme již jako zcela standardní. Naštve nás, když e-shop nenabízí dopravu zdarma alespoň při objednávce nad tisícovku, od spotřebitelské soutěže očekáváme, že každý vyhraje, byť zcela maličkou zbytečnost, kavárna, kde vám ke kávě nepřinesou automaticky vodu, je brzy zapovězena a za kvalitního řezníka je označen ten, kdo vám k nákupu „přibalí“ recept na nedělní oběd.
Bez obalu: atraktivita se počítá
Stejně jako modelky mohou během eventů v obchodních centrech zvyšovat prodeje módních značek (stačí, že prezentují model z běžné konfekce, a zakrátko zmizí kousky z ramínek), tak i dostatečně asertivní a zábavní barmani vytočí během sobotního večera právě tu vaši značku. A podobně i atraktivní design výrobku dokáže neuvěřitelným způsobem vzbudit zájem a podpořit prodeje. Všelijaké reklamní tiskoviny a dárkové předměty jsou pak investicemi, nad které je třeba pověsit velký otazník. Opravdu je potřebujete? A opravdu je lepší realizace tří spotřebitelských soutěží o hrnečky či plyšáky ročně než jedna pořádná, slibující nějaký osobní prožitek soutěžících, a navíc lehce sdílitelná v sociálních médiích?
Protože na začátku i na konci každé promo aktivity jsou zas jen lidé…
Zdroj: Shutterstock